۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۶۹۰۵۴
تمرینات نظامی مشترک «عزم عقاب۲۲» بین ایالات متحده و عربستان سعودی با مشارکت کویت، بحرین و عمان در آمریکا در حال برگزاری است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، تمرینات نظامی مشترک «عزم عقاب۲۲» بین ایالات متحده و عربستان سعودی در پایگاه فورت کارسون [یکی از کمپ‌های آموزش نظامی آمریکایی] در حال برگزاری است.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت عربستان «واس» این تمرینات نظامی از ششم ماه جاری آغاز شده تا هفدهم مارس ادامه خواهد یافت. گروهی از نیروهای مسلح عربستان به فرماندهی «ترکی العنزی» مدیر مرکز عملیات مشترک سعودی، در این مانور نظامی شرکت کرده‌اند.

نیروهایی نظامی از کشورهای کویت، بحرین و عمان نیز هم‌اکنون، در تمرینات مشترک واشنگتن-ریاض مشارکت دارند. مقامات سعودی ادعا می‌کنند که هدف از این تمرینات مشترک نظامی گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح هماهنگی‌ها بین نیروهای مسلح کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس و نیروهای آمریکایی است.

خبرگزاری «آناتولی» ضمن اشاره به اذعان عربستان مبنی بر کمک این مانور نظامی مشترک به تضمین امنیت و ثبات در منطقه، افزود: تاکنون جزئیاتی از سوی کشورهای حاضر، درباره تعداد نیروهای مسلح  شرکت‌کننده در این تمرینات منتشر نشده است.

این تمرینات نظامی مشترک در حالی از سوی نیروهای نظامی کشورهای عربی و آمریکایی‌ها برگزار می‌شود که منطقه شاهد افزایش حملات نیروهای انصارالله به عربستان، امارات و گسترش تهدیدات علیه ائتلاف عربی متجاوز به یمن است. ریاض و ابوظبی و سایر متحدان عرب آن‌ها هنوز به خرید تسلیحات غربی و مانورهای نظامی مشترک با آمریکایی‌ها برای درامان‌ماندن از حملات نیروهای یمنی ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/م


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر