۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵
کد خبر: ۶۹۰۵۰
در نشست مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد با رییس پلیس فتا استان یزد، همکاری‌های مشترک برای افزایش امنیت و کاهش آسیب های فضای مجازی برای مردم و کسب و کارها از طریق همکاری مشترک در افزایش آگاهی بخشی عمومی مورد تاکید قرار گرفت.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، محمدرضا پاکدل مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، در نشستی صمیمی با سرهنگ مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتا استان یزد با اشاره به توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و استفاده از خدمات‌ فناوری اطلاعات در استان و جهش سه برابری در مصرف پهنای باند، گفت: در کنار فرصت‌های ارزشمندی که گسترش فضای مجازی برای جامعه فراهم می‌آورد، مخاطرات و تهدیداتی دارد که می توان با همکاری های مشترک، این مخاطرات را کاهش‌ داد.

 وی افزود: با وجود کمیته‌ها و کارگروه‌های شکل گرفته در سطح استان، بستر مناسب و ظرفیت‌های قابل توجهی در این زمینه به وجود آمده که می توان برای تعامل و همکاری افزایش امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات در استان استفاده کرد.

مدیرکل ICT استان یزد با بیان این که در حوزه فناوری اطلاعات مجوزهایی برای کسب و کارهای فعال این حوزه صادر می شود، گفت: مجوزها می‌تواند موجب افزایش اطمینان سازمان‌ها، شرکت‌ها و عموم مردم در استفاده از فضای مجازی شود.

در ادامه، سرهنگ مرتضی ابوطالبی رییس پلیس فتا استان یزد با بیان این که جلوگیری از کلاهبرداری‌های اینترنتی، سرقت اطلاعات و تجاوز به حریم خصوصی افراد وظیفه پلیس فتا و دست اندرکاران این حوزه می باشد، خواستار تعامل و همکاری های موثر در این زمینه شد.
رئیس پلیس فتا یزد با اعلام این که کارشناسان پلیس فتا استان بصورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به شهروندان در حوزه جرایم سایبری هستند، افزایش سواد رسانه‌ای مردم و خانواده‌ها را در جهت کاهش بخشی از تهدیدات سایبری ضروری دانست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر