۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۰
کد خبر: ۶۹۰۴۶
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم گفت: متأسفانه برخی از دستگاههای اجرایی نسبت به مسأله بسیار حساس و حیاتی پدافند غیرعامل، توجه لازم را ندارند و این از مصادیق ترک فعل است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی متقیان در جلسه قرارگاه پدافند زیستی در اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل، گفت: کشور در منطقه پرآشوبی قرار گرفته است و ما باید نسبت به این مسأله کاملا آگاه و هوشیار باشیم و زیرساخت ها را بر اساس ضوابط پدافندی فراهم کنیم.

وی محیط زیست و منابع طبیعی را از سرمایه های ارزشمند و بی بدیل هر کشوری دانست و گفت: برگزاری رزمایش زیستی با موضوع پرندگان مهاجر و تهدیداتی که در این حوزه وجود دارد، اقدام مناسبی است که به زودی با انجام برنامه ریزی و هماهنگی های لازم با محوریت اداره کل محیط زیست به انجام می رسد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قم با بیان اینکه ارائه آموزش های تخصصی در حوزه پدافند زیستی بسیار اهمیت دارد، اظهار داشت: مهمترین هدف در برگزاری رزمایش، شناسایی نقاط ضعف و قوت و فرصت ها و تهدیدات است که می تواند به تدوین یک سند علمی و عملی ارزشمند منجر شود.

وی بر ضرورت اجرای این رزمایش بر اساس شرح وظایف هشت کارگروه قرارگاه زیستی تأکید کرد و گفت: شناسایی منطقه عملیاتی، معرفی نماینده ثابت دستگاههای اجرایی، تبیین شرح وظایف کارگروهها و به اشتراک گذاشتن تمامی داده ها و اطلاعات از جمله اقداماتی است که باید به خوبی انجام شود.

متقیان از وضعیت کنونی محیط زیست در استان قم و بارگذاری بیش از حد جمعیتی و صنعتی در این محدوده جغرافیایی انتقاد کرد و گفت: بیش از ۴ هزار هکتار از باغات شهر قم نابود و به ساختمان تبدیل شده و این بارگذاری فراتر از توان اکولوژیکی، باعث فشار مضاعف به منابع زیستی و بروز مشکلات متعدد زیست محیطی شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر