۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۸
کد خبر: ۶۹۰۴۵
استاندار کرمانشاه گفت: طرح‌ها و برنامه‌های حوزه پدافند غیرعامل باید ترسیم کننده نقشه راه برای حرکت به سمت آینده باشد و اهمیت و ضرورت اقدامات بازدارنده برای کاهش آسیب‌پذیری را تبیین کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، «بهمن امیری‌مقدم» در جلسه شورای پدافند غیر عامل استان با تاکید بر تهیه برنامه های اجرایی و علمی از سوی دستگاه های اجرایی در حوزه پدافند غیرعامل، اظهار داشت: بیانات هبر معظم انقلاب در تمام حوزه ها آینده‌نگرانه و راهگشا بوده و بی شک حرکت در مسیر تحقق این فرمایشات سبب پیشرفت کشور می شود.

وی بیان داشت: ما وظیفه داریم که با جدیت در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری گام برداریم و با عمل به فرمایشات معظم‌له در حوزه های مختلف به ویژه حوزه پدافند غیرعامل کشور به دستاوردهای بیشتر نائل خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه بنا به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی اگر به حوزه پدافند غیر عامل بی توجه باشیم حتماً مشکلات کشور بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: اگر در حال حاضر در کشور، کارها و اقداماتی در حوزه پدافند غیر عامل صورت گرفته بواسطه جدیت ایشان بوده است که از مدیران خواسته اند که برنامه های پیش بینی شده این حوزه را حتماً انجام دهند.

مقام عالی استان در ادامه سخنان خود از مدیران و مسئولان استان خواست که از اجرای برنامه ها، کارها و رزمایش های مربوط به پدافند غیر عامل به صورت نمایشی پرهیز و آنچه که به آن عمل کنند برنامه های آموزشی، پژوهشی و علمی برای حرکت به سمت شرایط بهتر است.

وی تاکید کرد: در رزمایش ها و برنامه هایی که مربوط به حوزه پدافند غیرعامل است، مدیران دستگاه های اجرایی ضرورت دارد که ضمن آسیب شناسی و رفع مشکلات مربوط به این برنامه ها، تلاش کنند تا اقدامات پدافند غیر عامل در طول سال مشخص و برای سال آینده هم تکلیف و برنامه ها مشخص باشد.

امیری مقدم، داشتن برنامه و بررسی شرایط آینده را بسیار موثر برای غلبه بر چالش ها و مشکلات برشمرد و بر توجه به آموزش های با کیفیت همراه با پژوهش های دقیق و راهبردی تاکید کرد.

نماینده عالی دولت در استان اظهار داشت: طرح ها و برنامه های حوزه پدافند غیر عامل باید همراه با پژوهش های ترسیم کننده نقشه راه برای حرکت به سمت آینده تهیه گردند لذا مدیران تلاش کنند که طرح های مطالعاتی از تبدیل شدن به گنجینه های کتابخانه ها خارج و به نقشه راه تبدیل شوند.

استاندار کرمانشاه بیان داشت: حتماً باید دقت شود که نحوه عمل مدیران و مسئولان به اجرای برنامه های این حوزه در نمره ارزشیابی آنان لحاظ شود زیرا اعتقاد داریم که باید به حوزه پدافند غیر عامل نگاه ویژه داشته باشیم.

وی ادامه داد: ضرورت دارد که دستگاه ها، چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی در اجرای برنامه های خود،پیوست پدافند غیرعامل به عنوان یکی از الزامات مهم کاری را داشته باشند و اگر غیر از این باشد طرح ها اجرایی نخواهند شد.

امیری مقدم همچنین با اشاره به ساختار و اصول شهری کرمانشاه اظهار داشت: اگر در شهر کرمانشاه با ساختمان هایی مواجه هستیم که کیفیت و اصول ساخت را ندارند به دلیل بی توجهی ها و عدم نظارت در حوزه ساخت و ساز است لذا از این به‌بعد هر ساخت و سازی که بخواهد در شهر کرمانشاه انجام شود حتماً باید پیوست پدافند غیر عامل آن لحاظ شده باشد و یکی از الزامات در صدور پروانه ها حتماً منوط به پیوست این حوزه خواهد بود؛ زیرا وظیفه داریم که تلاش کنیم برای تمامی حوزه ها برنامه داشته باشیم تا در زمان بحران خدمات در کوتاهترین زمان ممکن به مردم ارائه شود.

وی همچنین بر ملزم شدن تمامی نانوانی ها به رعایت اصول پدافند غیر عامل در سوخت را مورد تاکید قرار داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر