۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۶۹۰۳
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز :
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز گفت: تدبیر امام (ره) در معرفی مساجد به عنوان سنگر در انقلاب اسلامی 57 مصداقی از پدافند غیرعامل بود.
سید شهاب الدین حسینی با بیان این مطلب در اولین کارگروه   سازماندهی و مشارکت مردمی افزود: پدافند غیرعامل باید با نگاهی راهبردی و با مشارکت مردمی بر مبنای معنویت، حس انسان دوستی و  وحدت پایه ریزی شود.

مساجد سنگر و پایگاه های مردم است
 حسینی با اشاره  قرار دادن منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مساجد، سنگر و پناهگاه مردم است و در طول فراز و نشیب های تاریخ همواره روحانیت دوش به دوش مردم در مقابل تهدیدهای خارجی و داخلی ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: با وجود تعداد 700 مساجد در استان و کانون های فرهنگی مساجد می توان شبکه گسترده ای از مشارکت های مردمی را ایجاد و سازماندهی کرد ؛ علاوه بر آن مساجد با در اختیار داشتن فضای مناسب برای آموزش مردم با هزینه ای بسیار کم در مواقع اضطراری و برگزاری مراسم نقش بی بدیلی را ایفا می کنند.

وی در ادامه به امر سازماندهی مردم تاکید کرد و گفت : مشارکت مردمی بدون سازماندهی مناسب و مدیریت ناکارآمد نه تنها نتیجه ای در بر ندارد بلکه می تواند موجب خسارت و زیان هایی نیز شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ادامه داد: یکی از شاخص های بارز این امر در جوامع در حال توسعه اقدامات پیشگیرانه است و باید سناریویی در خصوص تهدیدات احتمالی پیش بینی و تدوین گردد  و راه حل های آن نیز به جد پیگیری شود.

نهاد های مردمی و NGO ها آموزش می بینند
وی افزود: در این استان نهادهای مردمی و NGO ها با  هدف توسعه کمی و کیفی در برگزاری دوره هایی به عنوان آشنایی با اصول پدافند غیرعامل آموزش می بینند و از پتانسیل هایی موجود و توانمندهایی که به واسطه آموزش ایجاد می شود به بهره وری کامل می رسد.

رئیس کار گروه سازماندهی و مشارکت معرفی شد
 شایان ذکر است؛ در این جلسه ، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، «حجت الاسلام موسوی » را به عنوان «رئیس کارگروه سازماندهی و مشارکت مردمی استان البرز» معرفی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر