۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۶۹۰۲۷
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران مطرح کرد
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ایران به نقطه قوتی دست پیدا کرده که در پی آن تحریم آمریکا دیگری بر کشور اثر ندارند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، محمد اسلامی شامگاه جمعه در ویژه برنامه گرامیداشت روز ملی راهیان نور اظهار کرد: بسیار جای سعادت است که در این مکان مقدس شاهد راه اندازی فعالیت حرکت عظیم راهیان نور در سرزمین نور هستیم.

وی افزود: آمریکا منافع ملی خودش را در قلمرو جهانی دنبال می‌کند و چه با دیپلماسی و چه با زور از منافع خودش حفاظت خواهد کرد و برای حفاظت از آن نیز حمله‌های پیش دستانه‌ای را که امروز اعتبارش را در دنیا از دست داده است، انجام می‌دهد.

اسلامی گفت: دوران افتخارآمیز انقلاب اسلامی اگرچه پر فراز و فرود بوده، ولی در حال حرکت و رو به رشد است و به خصوص در این پنج سال گذشته شکننده‌ترین و ناکارآمدترین تحریم‌ها علیه کشورمان تنها با همین روند رو به رشد بی تأثیر شده‌اند.

معاون رئیس جمهور یادآور شد: آمریکا هر زمانی که تحریم‌های جدیدی را وضع کرده یک پیشرفت برای ایران اسلامی حاصل کرده است و کشور به نقطه قوتی دست پیدا کرده که در پی آن مجدداً تحریم دیگری بر ایران اثر نخواهد کرد.

وی ادامه داد: تحریم‌ها هم در حوزه هسته‌ای و هم در دیگر حوزه‌ها به بهانه مبارزه با تروریسم یا حقوق بشر نام گذاری شده و بر ملت ما اعمال می‌شوند و ایران را متهم می‌کنند اما همه متوجه شده‌اند که هدف از این بازی‌ها، برهم زدن امنیت منطقه است.

اسلامی یادآور شد: مواجهه با سردار سلیمانی برای آمریکا در منطقه مواجهه ساده‌ای نبود. مواجهه با طرح خاورمیانه بزرگ بود که با فرماندهی رهبر معظم انقلاب به معنای واقعی کلمه این پروژه به شکست انجامید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: آمریکا در سوریه با استراتژی خود این گروه‌های تروریستی جنایتکار را در مناطق مختلف گروه بندی کرد تا این سرزمین را بین آنها تقسیم کند؛ این قلمروها در خاک عراق هم همینطور بود تا بتوانند به خیال خام خود به ایران هم راه پیدا کنند که با جانفشانی جبهه مقاومت به کل این نقشه، نقش بر آب شد.

وی ادامه داد: دشمنان بر نمی‌تابند که فنآوری‌های پیشرفته هسته‌ای در قلمرو ایران اسلامی وجود داشته باشد حتی این اجازه را به متحدان خودشان هم نمی‌دهند که بتوانند به خودکفایی و استقلال برسند.

اسلامی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب هم به موضوع فناوری هسته‌ای به وضوح پرداختند و حتی در چند سخنرانی اخیر به این نکته اشاره فرمودند که ما در ابعاد مختلف به انرژی‌های نوین هسته‌ای احتیاج داریم و آن را توسعه خواهیم داد.

معاون رئیس جمهور در انرژی اتمی افزود: خدا را شاکر هستیم که نیروی هوافضای سپاه موفق شدند باز هم ماهواره‌ای را در مدار قرار دهند که کاربردهای بسیار برای ایران دارد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های پنج گانه انرژی‌های نوین نیز به برکت انقلاب اسلامی و خون شهدا دارای ظرفیت‌های قابل اتکا هستیم.

وی گفت: آمدن به اردوی راهیان نور سفر به نور است. قلب همه ایران برای خرمشهر می‌تپد و اتحاد ما و پیروی ما از ولی امر مسلمین و ایستادگی ما تا آخر برای اعتلای کلمه حق یک تکلیف همیشه پایدار است.

اسلامی عنوان کرد: از خداوند می‌خواهم که در این راه ثابت قدم باشیم و هر روز افتخارات بیشتری را برای این کشور بیافرینیم و مردم ما بتوانند از زندگی با کیفیت بالاتر و منزلت اجتماعی ارزشمندی برخوردار شوند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر