۱۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۶۸۹۹۲
معاون استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور در شیراز مطرح کرد
معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور، طرح‌های جامع پدافند غیرعامل استانی را راهبردی برای استان‌ها دانست تا با برنامه‌ریزی در راستای حفاظت از منابع و زیرساخت‌ها و پیشگیری از آسیب‌پذیری‌ و مصون کردن دارایی‌ها بتوانند بسیاری از خطرات و آسیب‌های احتمالی را رفع کند.
به گزارش پایداری ملی، شورای پدافند غیرعامل استان فارس با حضور محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، سردار رسول رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، روسای کارگروه‌های شورای پدافند غیرعامل استان و دیگر اعضای شورای پدافند غیرعامل استان فارس برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محمد جباریان مدیر کل پدافند غیرعامل استان فارس ضمن خیر مقدم به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در حوزه پدافند غیرعامل در سطح استان پرداخت.

در ادامه شهرامی راد، رییس مرکز تحقیقات مصونسازی شیراز به معرفی دستاوردها و ارائه گزارش مرکز آموزش و تحقیقات مصون سازی شیراز مبنی بر تولید محصولات راهبردی و فناورپایه پرداخت.

امین درخشان فر رییس مرکز پزشکی مقایسه‌ای و تجربی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز از برنامه ریزی‌های صورت گرفته در جهت راه اندازی آزمایشگاه‌های سطح ۴ بیولوژیک در استان ذیل قرارگاه پدافند زیستی در منطقه جنوب کشور گزارشی ارائه کرد.

حامدی، رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتای استان فارس نیز ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت زیرساخت‌های حیاتی استان در حوزه سایبری بر همکاری همه بخش‌های مختلف در جهت ارتقا مقوله امنیت سایبری در سطح استان تاکید کرد.

طرح ‌جامع پدافند غیرعامل استان؛ سندی راهبردی با افق دید بلندمدت

سردار رسول رحیمی نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های بالای استان فارس در حوزه‌های مختلف اظهار داشت: این استان جزو استانهای پر افتخار در دوران دفاع مقدس است که امروز نیز به یاری خدا به یکی از قطب‌های اقتصادی، فرهنگی و گردشگری کشور تبدیل شده است.  

معاون امور استان ها سازمان پدافند غیرعامل کشور با اشاره به مسئله بحران کرونا از مسئولان استان خواست تا با انجام اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه، تلاش کنند تا با کاهش آمار مبتلایان و مدیریت شیوع بیماری، رنج‌ها و زحمات کادر درمان کاهش یابد.  یکی از اقدامات مهم در این زمینه، تشویق و فرهنگ سازی افراد جامعه نسبت به عدم عادی انگاری شرایط و رعایت پروتکل‌ها بهداشتی و استفاده از ماسک است.

وی تصریح کرد: ادامه بحران کرونا، تبعات جبران ناپذیر اقتصادی به دنبال خواهد داشت. این تبعات به ویژه در استانهای گردشگر پذیر مانند فارس بیش از پیش احساس می شود. بنابراین این امر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش نشان می‌دهد. با توجه به ظرفیتهای خوب پزشکی و درمانی در استان فارس، بازگشت شرایط مطلوب با رعایت ضوابط بهداشت دور از دسترس نیست.

سردار رحیمی در مورد مباحث مربوط به اختصاص به بودجه در حوزه پدافند غیرعامل گفت: در این حوزه انتظار ما این است که دستگاه‌های اقدامات، تکالیف خود به ویژه در حوزه بودجه را در حوزه پدافند با توجه به طرح جامع پدافند غیرعامل استان منطبق سازند.
 ‏
معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه به تبیین پدافند غیرعامل با نگاه ویژه به استان فارس پرداخت و ضمن تاکید بر لزوم اجرای دستورالعمل های ابلاغی از سوی سازمان پدافند غیرعامل کشور توسط دستگاه های اجرایی استان، خواستار برگزاری منظم جلسات کارگروه‌های یازده گانه شورای پدافند غیرعامل شد.

وی همچنین ضمن تشریح دستورالعمل‌های تدوین شده در سازمان پدافند غیرعامل کشور که به تصویب کمیته دائمی پدافند غیر عامل تصریح کرد: این دستورالعمل‌ها در حوزه‌های مختلف پدافند غیرعامل مانند پدافند شهری، مردم محور، پدافند شیمیایی و زیستی در اختیار استاندار فارس قرار خواهد گرفت.

سردار رحیمی وجود مراکز شیمیایی در استان فارس را یک فرصت مناسب برای توسعه استان دانست و گفت: با اجرای کامل نظام مصون‌سازی و عملیات پدافند شیمیایی در صنایع شیمیایی استان می‌توان ضمن بهره‌برداری از فرصت‌های بی نظیر آن، تهدیدات احتمالی در این حوزه را نیز به حداقل رساند.

وی ضمن تشریح وظایف کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل تصریح کرد: مجموعه این اقدامات باید به کاهش آسيب پذيري، افزايش پايداري، استمرار خدمات، تسهيل مديريت بحران و بازدارندگي در مواجهه با تهديد ، تهاجم و بحران منجر شود.

معاون امور استانهای سازمان پدافند غیرعامل کشور، طرح ‌جامع پدافند غیرعامل را سندی راهبردی با افق دید بلندمدت دانست و تصریح کرد: این طرح، راهبردی برای استان‌هاست تا با برنامه ریزی در راستای حفاظت از منابع و زیرساخت ها و پیشگیری از آسیب پذیری‌ و مصون کردن دارایی‌ها بتوانند بسیاری از خطرات و آسیب‌های احتمالی را رفع کند.

به‌روز رسانی طبقه‌بندی اماکن باید ظرف دو ماه آینده انجام شود

دکتر محمدهادی ایمانیه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان با اشاره به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در خصوص پدافند غیرعامل، از همه دست‌اندرکاران این حوزه خواست تا بندهای مختلف این دستورالعمل را با دقت مطالعه و نسبت به اجرای آن اهتمام داشته باشند.

وی با  تشریح این بندها، اظهار داشت: بحث به‌روز رسانی طبقه‌بندی اماکن باید ظرف دو ماه آینده انجام شود؛ همچنین برای تهیه و اجرای طرح‌های پدافند غیرعامل تا پایان برنامه ششم تمامی اقدامات لازم اجرا شود.

دکتر ایمانیه همچنین به دو یا چند منظوره کردن مستحدثات متعلق به سازمان‌ها اشاره و بیان کرد: به منظور حفظ امنیت بیشتر، این مستحدثات باید سال آینده در فارس چند منظوره شوند.

استاندار فارس بر فرهنگ‌سازی و آموزش عمومی در ارتباط با پدافند غیرعامل تاکید کرد و افزود: اساتید دانشگاه های بزرگ استان باید به انجام مباحث آموزشی و پژوهشی کمک کنند و در این مسیر سازمان مدیریت برنامه و برنامه ریزی نیز در این خصوص همکاری لازم را داشته باشد.

الگوی کشت استان نیازمند بازنگری است

وی افزود: نقشه راه حوزه علوم دارویی و طیور نیز باید تهیه شده و الگوی کشت مرتبط با هر شهرستان با شرایط آبی مناسب هر منطقه تغییر و الگوی کشت بازنگری شود.

وی در پایان اظهار داشت: برش سازمانی طرح جامع پدافند غیرعامل استان فارس باید تا پایان فروردین ماه ابلاغ شده و مورد رصد قاطعانه قرار گیرد.

در پایان این جلسه، سردار رحیمی، حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان  فارس را که به امضای سرلشکر باقری رسیده است به محمد هادی ایمانیه اعطا کرد.

بازدید از مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی حضرت علی اصغر (ع)

سردار رسول رحیمی در ادامه سفر خود به استان فارس از از مرکز آموزشی و درمانی فوق تخصصی حضرت علی اصغر (ع) بازدید کرد.
وی ضمن قدردانی از مجموعه سلامت استان فارس اظهار داشت:  استان فارس و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز همواره از مجموعه های پیشتاز در امر مقابله و درمان بیماری کووید۱۹ در کشور بوده است.

او در بازدید از بخش های مختلف این بیمارستان و گفت و گو با پزشکان و پرستاران شاغل در این مرکز درمانی، افزود: چالش ها و دغدغه های مدافعان سلامت فارس به ستاد ملی کرونا منعکس شده و با همکاری مطلوب مسوولان وزارت بهداشت، به جدیت پیگیری می شود.

سردار رحیمی با تاکید بر استفاده و بهره گیری از تجارب استان فارس در امر مقابله با کروناویروس به عنوان قطب پزشکی کشور، ادامه داد: توجه به امر پیشگیری، پیش بینی های خوب وضعیت شیوع بیماری کروناویروس و آمادگی مراکز درمانی فارس موجب شده است تا علاوه بر کاهش شدت موج های این بیماری، موارد منجر به فوت نیز در این استان کاهش یابد.
وجود جاذبه های گردشگری متعدد در فارس به عنوان یکی از قطب های گردشگری کشور از دیگر مواردی بود که رییس کمیته بازرسی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا به آن اشاره و ابراز امیدواری کرد تا با همکاری سازنده دستگاه های اجرایی با مجموعه سلامت استان، این بخش نیز با توجه به روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات نوروز، ضمن رعایت دقیق شیوه نامه های بهداشتی شاهد پویایی و رونق گردشگری باشیم.

در ادامه این بازدید مسوولان بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) گزارشی از نحوه ارایه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به کروناویروس و نیازمندی های این مرکز درمانی به سردار رحیمی ارایه کردند.

دکتر «علیرضا منصوری» مشاور عالی معاون درمان و دکتر «کامران راسخ» مدیر امور بیماری ها و مراکز تشخیصی و درمانی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در این بازدید رییس کمیته بازرسی ستاد ملی کرونا را همراهی می کردند.

بازدید از سالن واکسیناسیون ثامن الحجج (ع) از دیگر برنامه های معاون امور استان های سازمان پدافند غیرعامل کشور و رییس کمیته بازرسی ستاد ملی کرونا بود.






گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر