۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۶۸۹۰
سید شهاب الدین حسینی:
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری البرز گفت: تدبیر امام (ره) در معرفی مساجد به عنوان سنگر در انقلاب اسلامی مصداقی از پدافند غیرعامل بود.

به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری البرز، سید شهاب الدین حسینی افزود: پدافند غیرعامل باید با نگاهی راهبردی و با مشارکت مردمی بر مبنای معنویت، حس انسان دوستی و  وحدت پایه‌ریزی شود.

*مساجد سنگر و پایگاه‌های مردم است

حسینی با اشاره  قرار دادن منویات امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: مساجد، سنگر و پناهگاه مردم است و در طول فراز و نشیب‌های تاریخ همواره روحانیت دوش به دوش مردم در مقابل تهدیدهای خارجی و داخلی ایستادگی کردند.

وی تصریح کرد: با وجود تعداد 700 مساجد در استان و کانون‌های فرهنگی مساجد می‌توان شبکه گسترده‌ای از مشارکت‌های مردمی را ایجاد و سازماندهی کرد علاوه بر آن مساجد با در اختیار داشتن فضای مناسب برای آموزش مردم با هزینه‌ای بسیار کم در مواقع اضطراری و برگزاری مراسم نقش بی‌بدیلی را ایفا می‌کنند.

وی در ادامه به امر سازماندهی مردم تاکید کرد و گفت : مشارکت مردمی بدون سازماندهی مناسب و مدیریت ناکارآمد نه تنها نتیجه‌ای در بر ندارد بلکه می‌تواند موجب خسارت و زیان‌هایی نیز شود.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان ادامه داد: یکی از شاخص‌های بارز این امر در جوامع در حال توسعه اقدامات پیشگیرانه است و باید سناریویی درباره تهدیدات احتمالی پیش‌بینی و تدوین شود و راه‌ حل‌های آن نیز به جد پیگیری شود.

*نهادهای مردمی و NGO ها آموزش می‌بینند

وی افزود: در این استان نهادهای مردمی و NGO ها با  هدف توسعه کمی و کیفی در برگزاری دوره‌هایی به عنوان آشنایی با اصول پدافند غیرعامل آموزش می‌بینند و از پتانسیل‌هایی موجود و توانمندهایی که به واسطه آموزش ایجاد می‌شود به بهره‌وری کامل می‌رسد.

* رئیس کارگروه سازماندهی و مشارکت معرفی شد

در این جلسه، مدیرکل پدافند غیرعامل استان، حجت الاسلام موسوی را به عنوان رئیس کارگروه سازماندهی و مشارکت مردمی استان البرز معرفی کرد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر