۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۶۸۸۸۸
با حضور مسئولان پدافند غیرعامل و مدیرانی استانی صورت گرفت
با حضور جمعی از مسئولان سازمان پدافند غیرعامل کشور و استاندار و مدیران استان اردبیل از طرح جامع پدافند غیرعامل استان رونمایی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیرعامل استان اردبیل با حضور دکتر عاملی استاندار، سردار رحیمی معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، دکتر عبدالله زاده جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور، سردار محمدی اصل فرمانده محترم سپاه استان، دکتر کاظمیان معاون سیاسی امنیتی استانداری و روسای کارگروه های ۱۲ گانه و سایر مدیران دستگاههای اجرایی استان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مدیر کل پدافند غیرعامل استان ضمن ارائه گزارش اقدامات اداره کل پدافند غیرعامل به بررسی آخرین تغییرات کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل در استان پرداخت.

رئیس کارگروه فناوری و ارتباطات استان نیز در گزارشی اقدامات این کارگروه را در سال ۱۴۰۰ تشریح کرد و برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران دستگاه‌های اجرایی را از جمله دستاوردهای این کارگروه دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل که ریاست کارگروه بهداشت و درمان پدافند غیرعامل استان را نیز برعهده دارد در گزارشی درصد واکسیناسیون در استان را در دوز اول ۹۴، دوز دوم ۸۲ و دوز سوم ۳۴ درصد اعلام کرد.

دکتر عبدالله‌زاده جانشین قرارگاه پدافند پرتوی کشور نیز در این جلسه توضیحاتی در خصوص دستورالعمل های تهیه شده در قرارگاه پرتوی ارائه نمودند.

سردار رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیرعامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا نیز در این جلسه با اشاره به تدوین اسناد راهبردی و نظام‌نامه‌های عملیاتی در شورای عالی پدافند غیرعامل در حوزه های شهری، زیستی، شیمیایی، مردم محور تاکید کرد: رصد تهدیدات، کاهش آسیب‌پذیری‌ها و ارتقای آمادگی‌های ملی مهمترین هدف پدافند غیرعامل در صیانت از زیرساخت‌ها و حفاظت از مردم است.

در ادامه جلسه سردار رحیمی به معرفی طرح جامع پدافند غیرعامل استان پرداخت و این طرح را سندی جامع برای توسعه اصولی و پایدار استان دانست.

استاندار استان نیز در پایان جلسه به جمع‌بندی مسائل مطروحه پرداخت و رونمایی از این طرح را اتفاقی مبارک برای استان دانست و گفت: هر نوع بی توجهی به مقررات و دستورالعمل های پدافند غیرعامل می‌تواند آسیب‌پذیری ها را افزایش داده و موجب افزایش سطح تهدید شود.

در پایان این جلسه ضمن رونمایی از طرح جامع پدافند غیرعامل استان، احکام روسای کارگروه های تخصصی پدافند غیرعامل استان اعطا شد. همچنین حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان با امضای رئیس ستاد کل نیروهای مسلح سرلشکر باقری به استاندار محترم تقدیم شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر