۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۶۸۸۴۴
معاون علوم پزشکی شیراز:
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به گسترش سویه امیکرون و افزایش موارد ابتلا به کووید۱۹ در فارس، به مردم توصیه کرد در شرایط فعلی از مراجعه غیرضروری به بیمارستان ‌ها، مراکز درمانی و مطب ها پرهیز کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، دکتر مهرداد شریفی دوشنبه ۲ اسفند با بیان اینکه افزایش شمار مبتلایان به کروناویروس در استان موجب افزایش میزان مراجعه به مطب ها، درمانگاه‌ ها و بیمارستان‌ ها شده است، به خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه در مراکز ارایه خدمات درمانی، احتمال ابتلا به بیماری کووید۱۹ بیش از دیگر اماکن است، افراد از مراجعه غیرضروری به مطب ها، بیمارستان ها و مراکز درمانی خودداری کنند. 

او افزود: افراد در صورت لزوم برای مراجعه ضروری به مراکز بهداشتی و درمانی نیز با همراهان کمتری به این مراکز مراجعه داشته باشند.

شریفی با اشاره به شلوغی مراکز ارایه دهنده خدمات زیبایی در سطح استان، ادامه داد: در شرایط فعلی از مردم می خواهیم خدمات مربوط به اعمال زیبایی و موارد غیراورژانسی را به زمان دیگری موکول کنند.

این مقام مسئول در دانشگاه با ابراز نگرانی از کاهش رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح استان، اظهار کرد: در شرایط شیوع کرونا نیاز است تمامی آحاد جامعه با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، مجموعه سلامت استان را همراهی کنند؛ چرا که در صورت تداوم وضعیت قرمز و افزایش موارد ابتلا به کروناویروس، در خدمات رسانی درمانی با بحران مواجه می ‌شویم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: توصیه می شود شهروندانی که دارای علایمی شبیه به سرماخوردگی همراه با تب زیاد، تنگی نفس و مشکلات گوارشی غیرمعمول هستند، با رعایت نکات بهداشتی به پزشک و یا مراکز منتخب ۱۶ ساعته تشخیص و درمان سرپایی کرونا مراجعه کرده و از مراجعه مستقیم به اورژانس بیمارستان ها خودداری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر