۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۶۸۷۹۸
کتاب «معماری و شهرسازی دفاعی» با موضوع مسائل و مباحث دفاعی در معماری و شهرسازی شهری منتشر شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ کتاب «معماری و شهرسازی دفاعی» تالیف حسین بحیرائی، محمدرضا جعفری مجد و میثم نوروزیان با موضوع مسائل و مباحث دفاعی در معماری و شهرسازی شهری توسط انتشارات دانشگاه افسری تربیت پاسداری امام حسین (ع) منتشر شد.

این کتاب با هدف آگاهی دانشجویان با معماری و شهرسازی دفاعی گردآوری شده است؛ این کتاب در 3 بخش و 6 فصل به مباحث معماری و شهرسازی دفاعی می‌پردازد که بخش عمده آن ضوابط و مقررات کاربری است همچنین آموزش قوانین دفاعی شهرسازی که از الزامات این رشته محسوب می‌شود بصورت آکادمیک بیان شده است.

سبک نگارش این کتاب آموزش محور است که  دارای هدف کلی، هدف رفتاری ، مقدمه درآغاز،  و خلاصه فصل و آزمون در انتهای هر فصل است. متون هرفصل با آیات و روایات، تاریخجه، اسنادیالادستی و تعاریف مرتبط با آن فصل نگارش شده است.

یادگیری مباحث مطرح شده در این کتاب به متخصصین فنی و دفاعی کمک می‌کند تا در جلسات مرتبط با  مباحث شهرسازی و معماری براحتی بتوانند به تعامل و ادبیات مشترک با طرف مقابل دست پیدا کنند.

همچنین بخشی از کتاب به بحث الزامات و ملاحظات دفاعی و پدافند غیرعامل در طراحی توسعه شهری پرداخته می‌شود که در سال 96 با تصویب در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران برای همه تهیه و تصویب کنندگان طرح‌های شهری لازم الاجرا شده است مؤلفان این کتاب چندین سال سابقه فعالیت در مهندسی دفاعی نیروهای مسلح و همچنین عضویت در کمیته‌های فنی شورای عالی شهرسازی و معماری ایران را دارند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر