۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۸۷۲۸
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بار دیگر از مردم خواست برای تزریق دز سوم واکسن کرونا به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، «بهرام عین اللهی» هنگام بازدید از مرکز آموزش مهارت‌های پیشرفته بالینی ایران در بیمارستان در حال ساخت مهدی کلینیک مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد مردم برای تزریق دز سوم مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: با توجه به شیوع سویه اُمیکرون که سرعت انتشار بیشتری نسبت به سایر سویه‌ها دارد از کسانی که هنوز دز سوم واکسن خود را نزده‌اند، می‌خواهیم هرچه سریع‌تر به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ۹۰ درصد افرادی که در این سویه بستری می‌شوند، واکسن تزریق نکرده‌اند، ادامه داد: در نوبت سوم واکسن‌های سینوفارم و پاستوکواک به کسانی که هنوز دوز سوم نزده‌اند، تزریق می‌شود.

عین‌اللهی با اشاره به آغاز واکسیناسیون کودکان، تاکید کرد: سویه اُمیکرون، کودکان را بیشتر درگیر می‌کند و مدتی است واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ ساله آغاز شده است و این برنامه با واکسیناسیون کودکان بالای ۵ سال ادامه می‌یابد.

وی با درخواست از مردم برای رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، گفت: رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله‌های اجتماعی و استفاده از ماسک همچنان توصیه اصلی ماست که استفاده از ماسک اهمیت زیادتری دارد.

وزیر بهداشت افزود: کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و اجتماعات خانوادگی در شیوع اُمیکرون در جامعه تاثیر زیادی داشته است و از همگان می‌خواهیم به ویژه در اجتماعات خانوادگی، حتما ماسک بزنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر