۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۶۸۷۲۳
پیام سردار جلالی به مناسبت روز نیروی هوایی:
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در پیامی به مناسبت 19 بهمن ماه، بهره‌مندی از توان بومی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را از جمله اقداماتی دانست که این نیرو را به رکن راهبردی دفاعی کشور تبدیل کرده است.
به گزارش پایداری ملی، متن پیام سردار دکتر غلامرضا جلالی بدین شرح است؛

در تاریخ انقلاب اسلامی، 19 بهمن ماه، روزی ویژه و نقطه عطفی در تاریخ پرافتخار نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی محسوب می‌شود. در این روز مبارک، رژیم ستم شاهی یکی از سهمگین‌ترین ضربات ناشی از انقلاب اسلامی را دریافت کرد و پس از آن بود که نهضت خمینی (ره) با شتابی مضاعف به سمت پیروی انقلاب در 22 بهمن 57 خیز برداشت.

در این روز، همافران، تصمیمی بزرگ و تاریخی گرفتند و در دوگانه شاه و ملت، دعوت ملت را لبیک گفته و به صفوف مردم پیوستند و بیعت با خمینی کبیر (ره)، مهر تاییدی بر عزم راسخ آنان بود.

بدون شک پیوستن نیروی هوایی یکی از گامهای اساسی در پیروزی انقلاب است که با تسریع حرکت انقلاب در 22 بهمن ماه 57 منجر به پیروزی نهایی انقلاب شد.   

۱۹ بهمن روز افتخاری پاینده و درخشان برای نیروی هوایی ارتش است چرا که همافران با این اقدام خود به تمام مزیت های دنیوی که برایشان مهیا بود پشت کردند و راه سعادت اخروی و عاقبت به خیری را در پیش گرفتند. گرفتن عکس یادگاری با امام امت آن هم در آن روزهای پرالتهاب، کاری نبود که از عهده هرکسی ساخته باشد. دل شیر میخواست و گامی راسخ که تنها از عهده همافران بر می آمد. آنها کاری کردن که همواره نامشان در تاریخ انقلاب در اوج قله های افتخار جاویدان بماند. 

نیروی هوایی پس از انقلاب نیز، در تمام دوره ها چه دوران دفاع مقدس و چه پس از آن نیروی سرشار از توان، استعداد و ظرفیت پیشرفت نشان داد. کم نیستند همافرانی که در دوران دفاع مقدس در حالی که کشورهای خارجی با بهترین شرایط پذیرای آنها بودند، پاسداری از میهن را ترجیح دادند و در این راه جان در طبق اخلاص گذاشتند و جاودانه شدند.

نقش آفرینی تیز پروازان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی نه فقط در عملیات های تهاجمی و دفاعی آنان علیه جنگنده‌ها و زیرساخت‌های دشمن، بلکه در شناسایی موقعیت استقرار نیروهای دشمن برای کمک به طراحی دقیق‌تر عملیاتها و همچنین انتقال نیروها و تجهیزات و امدادرسانی برای انتقال مجروحین، تاثیر بسیار زیادی در تغییر معادلات جنگ به نفع ایران داشت.

نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی همچنین با تکیه بر دانش فنی و توان متخصصان داخلی در صنعت دفاعی، نقشی تعیین کننده در راستای ارتقای قدرت بازدارندگی و راهبرد دفاعی کشور ایفا نموده‌اند.

شهیدان فکوری، بابایی، ستاری، اردستانی و بسیاری دیگر از شهدای نیروی هوایی ستارگانی هستند که نشان دادند نیروی هوای ارتش جمهوری اسلامی ایران در راه حفظ انقلاب، نظام و میهن اسلامی از بذل جان ابایی ندارد.

ضمن ادای احترام به همه شهدای دوران انقلاب و دوران دفاع مقدس و همه مدافعان حرم و وطن به ویژه شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی که به حق عنوان فاتحان آسمان برازنده آنان است، این روز بزرگ و پرافتخار را به همه ملت ایران و همه ارتشیان و همه ارکان نیرو‌های مسلح تبریک عرض می‌کنم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر