۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۶۸۷۱۹
۸ هزار رأس دام سنگین در تکاب علیه بیماری بروسلوز (تب برفکی) واکسینه شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری صداوسیما ، احمد بهرامی رئیس شبکه دامپزشکی تکاب در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت : در راستای اجرای سیاستهای دامپرشکی کشور و همچنین دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان آذربایجان غربی ، برنامه واکسیناسیون دامهای سنگین بر علیه بیماری بروسلوز در شهرستان تکاب ، همزمان با سایر نقاط استان و متقارن با دهه مبارک فجر اجرا می شود.

بهرامی افزود : در این عملیات تمامی دامهای سنگین منطقه اعم از گاو و گوساله بر علیه این بیماری پر مخاطره که در واقع عامل بیماری تب مالت انسانی نیز محسوب می شود ، حتما باید واکسینه شوند.

او گفت : با استفاده از توان ۴ مرکز مایه کوبی دامپرشکی بخش خصوصی در سطح شهرستان تکاب این عملیات اجرا می شود و عملیات بصورت کاملا رایگان می باشد و دامداران هیچ هزینه ای را پرداخت نخواهند نمود و این امر از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

رئیس دامپزشکی تکاب افزود : بیماری بروسلوز یکی از مهمترین بیماریهای مشترک و پرمخاطره بین انسان و دام هست، چنانچه این بیماری در جمعیت دامی کنترل شود طبیعتا بیماری تب مالت در جامعه انسانی هم کاهش پیدا می کند.

او گفت : مهمترین علامت بالینی بیماری بروسلوز در حیوانات عبارتند از : سقط جنین ، کاهش قدرت تولید مثلی دام و کاهش تولید شیر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر