۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۶۸۷۱۸
سردار ساسانی:
جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در عرصه‌های مختلف هرجا در مسیر تحقق اهداف انقلاب حرکت کرده‌ایم و مسئولیتی که بر دوش ما گذاشته شده بود به درستی عمل کردیم، به نقطه مطلوبی رسیدیم.
به گزارش پایداری ملی، سردار محسن ساسانی، جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سازمان پدافند غیرعامل کشور برگزار شد، با بیان اینکه از زویای مختلف می‌توان به دوران پیروزی انقلاب اسلامی و حتی شروع نهضت اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در کشور نگاه کرد و تجزیه و تحلیل های مختلفی داشت، اظهار کرد:  این مقایسه را می‌توان هم در سطح خرد و هم در سطح کلان انجام داد تا مشخص شود که در دوران قبل و بعد انقلاب چه وضعیتی داشتیم. 

وی ادامه داد: با این وجود وقتی با نگاه کلان به افق حضرت امام (ره) برای بنیانگذاری انقلاب بنگریم و بیندیشیم، درخواهیم یافت که چرا وقتی از امام خمینی (ره) پرسیدند : " پس یاران شما کجا هستند؟" امام در جوابش این جمله تاریخی را فرمودند که " یاران من در گهواره های مادرانشان هستند ".  این نشان از هدف امام(ره) برای از ساماندهی و تربیت نیرو برای یک رسالت بزرگ داشت.

جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه اگر به این اندیشه بزرگ معمار کبیر انقلاب به درستی فکر کنیم می‌توانیم به ماموریت و رسالت خودمان در این انقلاب پی بریم، تصریح کرد: در این صورت درخواهیم یافت که کجا بودیم، کجا آمده ایم و تا کجا باید برویم.

انقلاب اسلامی از اساس جهت گیری ملت ایران را تغییر داد

سردار ساسانی ادامه داد: انقلاب اسلامی هر در سطح کلان و هم در مقیاس های قابل اندازه گیری پیشرفت حرف برای گفتن دارد. اما آنچه در این میان مهم است. این است که بدانیم کاری که انقلاب اسلامی کرد این بود که از اساس جهت گیری ملت ایران را تغییر داد. یعنی از یک ملت تحت سلطه به ملتی تبدیل شد که برای حرف و اندیشه‌ای نو برای گفتن و عرضه کردن داشت. آن هم حرف‌ها و اندیشه‌هایی برگرفته از مکتب اسلام ناب محمدی.

وی با بیان اینکه برای اینکه بتوانیم بگوییم در اهداف انقلاب تا چه حد موفق بوده‌ایم، باید به مسیری که برای رسیدن به قله های افتخار پیموده‌ایم نگاهی بیندازیم، متذکر شد: باید به این نکته توجه کنیم که در عرصه‌های مختلف هرجا در مسیر تحقق اهداف انقلاب حرکت کرده‌ایم و مسئولیتی که بر دوش ما گذاشته شده بود به درستی عمل کردیم، به نقطه مطلوبی رسیدیم و در غیر این صورت از شرایط ایده آل فاصله گرفته ایم.

سردار ساسانی ادامه داد: نمونه این عرصه‌ها که در آن منطبق بر اهداف انقلاب عمل کردیم شرایط دفاعی کشور است. چگونه توانستیم در شرایطی که جنگی 8 ساله با یک دشمن تا بن دندان مسلح بر ما تحمیل شد به شرایطی دست یابیم که نه تنها یک وجب از خاک کشور جدا نشد بلکه امروز به چنین توان دفاعی و بازدارندگی مطلوبی دست یابیم.

به گفته جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، توفیقات امروز همان اثر حرکت در مسیر انقلاب و عمل در جهت تحقق رسالت آن بود و اگر در عرصه‌ای توقیق نداشتیم در اثر همین انحراف از مسیر و اهداف و رسالت انقلاب است.

سردار ساسانی با بیان اینکه هرجا در جهت تحقق آرمان انقلاب و گوش به فرمان، فرماندهی معظم کل قوا حرکت کردیم، به قله های افتخار دست یافته ایم، تصریح کرد: امروز هم ماموریت ما شناسایی وظایف و نقشمان در انقلاب و انجام وظایفی است که در راستای رسالت انقلاب بر دوش ما گذاشته شده است تا ایران اسلامی را با تعالی و توسعه به سر منزل مقصود برسانیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر