۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۵
کد خبر: ۶۸۶۵۴
از سوی سردار رحیمی انجام شد
سردار رحیمی، حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان را به استاندار مازندران اعطا کرد.
به گزارش پایداری ملی، شورای پدافند غیر عامل استان مازندران با حضور محمود حسینی پور استاندار مازندران، سردار رسول رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور و رئیس کارگروه بازرسی و نظارت قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا، معاون سیاسی امنیتی استاندار، روسای کارگروه‌های ۱۲ گانه شورای پدافند غیر عامل و تعدادی از فرمانداران شهرستان‌های استان برگزار شد.

در این جلسه، علی شیرازی معاون سیاسی امنیتی استانداری مازندران ضمن ارائه گزارشی از وضعیت بیماری کرونا در سطح استان، سطح پوشش واکسیناسیون در استان را نزدیک به ۸۲ درصد اعلام کرد.

وی اجرای گام به گام طرح موفق شهید سلیمانی در سطح استان را یکی از دلایل کنترل بیماری و پایین آمدن آمار مرگ دانست و افزود: عادی انگاری شرایط مهم ترین دلیل بالارفتن آمار مبتلایان است.

در این جلسه مدیرکل پدافند غیر عامل استان مازندران  نیز گزارشی از پیشرفت برنامه های مصوب سال ۱۴۰۰ ارائه کرد. رئیس کارگروه انرژی نیز گزارشی از اقدامات پدافند غیرعامل در راستای تامین سوخت پایدار استان در سال ۱۴۰۰ را ارایه کرد.

طرح‌های توسعه استانی باید بر مبنای طرح جامع پدافند غیرعامل انجام شود

سردار رحیمی نیز در این جلسه با بیان اینکه استان مازندران به‌عنوان یک استان گردشگر پذیر در معرض خطرات موج ششم بیماری کرونا قرار دارد افزود: طرح شهید سلیمانی با همراه ساختن و بکارگیری ارگان‌های مختلف بار مقابله با بیماری کرونا را از روی دوش کادرهای درمان برداشت.
وی ادامه داد: با اجرای گام پنجم این طرح، به سرعت پوشش واکسیناسیون سراسری بالا رفت تا کشور در برابر پیک‌های بعدی بیماری کرونا آسیب پذیری کمتری را تجربه کند.
وی رعایت پروتکل های بهداشتی، اطلاع رسانی و اجرای دقیق طرح شهید سلیمانی را برای کنترل بهتر شیوع مجدد بیماری و مخصوصا سویه جدید امیکرون مورد تاکید قرار داد.

سردار رحیمی همچنین در این جلسه ضمن بیان نکاتی در خصوص رعایت قوانین و مقررات پدافند غیر عامل در تمام سطوح زیر ساختی، از طرح جامع پدافند غیرعامل استان مازندران بعنوان یکی از اولین طرح‌های پدافند غیرعامل استانی یاد کرد و افزود: هرگونه طرح توسعه در استان باید بر مبنای طرح جامع پدافند غیر استان صورت پذیرد تا در آینده هزینه حفظ و مصون ماندن آن زیرساخت کاهش یابد. همچنین اجرای نظامات پدافند غیرعامل در حوزه‌های زیستی، شیمیایی و سایر حوزه ها از دیگر مواردی بود که سردار رحیمی مورد تاکید قرار دادند. 

همچنین ارائه گزارش اقدامات در خصوص اجرای برنامه های سال ۱۴۰۰ تا پایان بهمن و تکمیل برنامه های حوزه پدافند غیر عامل برای سال ۱۴۰۱  به اداره کل پدافند غیر عامل استان مورد تاکید قرار گرفت.

توسعه زیرساخت در بنادر شمالی کشور با نگاه پدافند غیرعامل 

محمود حسینی پور نیز در این جلسه از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست تا نسبت به اجرای برنامه‌های مصوب سال ۱۴۰۰ اهتمام ویژه بکار گرفته و نسبت به پیش‌بینی برنامه‌های سال ۱۴۰۱ در حوزه پدافند غیر عامل اقدام کنند.

استاندار مازندران افزود: وقتی ما دائما در جریان تهدیدات هستیم و بیشترین حجم مراودات تجاری کشور در جنوب است باید با نگاه پدافند غیرعامل توسعه زیر ساخت در بنادر شمالی کشور را جدی بگیریم و با بالابردن حجم مراودات تجاری در شمال کشور بخصوص بندر امیر آباد که به زیرساخت های ریلی کشور نیز متصل است تهدیدات در جنوب را خنثی کنیم. 

در پایان این جلسه حکم ریاست شورای پدافند غیر عامل استان با امضای سرلشکر باقری از سوی سردار رحیمی به استاندار مازندران اعطا شد.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر