۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۶۸۶۵
برای اولین بار؛
اولین رزمایش پدافند غیرعامل و امداد و نجات بسیج کارگری قم با حضور مسئولان استانی و فرماندهان سپاه و بسیج در منطقه سیلوی قم اجرا شد.
در رزمایش پدافند غیر عامل و امداد و نجات سازمان بسیج کارگری استان، یک گردان از کارگران بسیجی کارگاه‌ها و کارخانجات و مخصوصا شاغلین در تاسیسات سیلوی قم، از اولین ساعات بامداد روز جمعه 20 دی طی فراخوانی در منطقه حساس سیلو حاضر شدند و پس از سازماندهی و توجیه به اجرای تمرینات مربوطه پرداختند.

مقارن ساعت 14 بود که رزمایش اصلی پدافند غیر عامل و امداد و نجات آغاز شد و شرکت کنندگان در رزمایش، طی برنامه ریزی قبلی به اهداف از پیش تعیین شده دست یافتند.

حسین بابایی فرمانده سازمان بسیج کارگری استان قم در حاشیه این رزمایش گفت: هدف اولیه رزمایش پدافند غیر عامل، توجیه و آموزش این موضوع بود که اگر در موقعی که کارگران مشغول خدمت رسانی هستند دشمن حمله کرد، چگونه به کمک پارامترهای پدافند غیر عامل از تاسیسات و مراکز حساس دفاع کنند.

وی با بیان اینکه بخشی از شرکت کنندگان در رزمایش، کارگران سیلو و بسیجیان حلقه های صالحین پایگاه های تابعه حوزه بسیج کارگری شهید تندگویان بودند، افزود: برای اولین بار بود که رزمایش پدافند غیرعامل توسط بسیج کارگری و در منطقه مهم سیلوی قم اجرا گردید.

بابایی ادامه داد: در بخش عمده رزمایش، پدافند غیر عامل شامل امداد و نجات و اطفاء حریق و در بخشی نیز، پدافند عامل اجرا شد.

برپایی نماز جماعت ظهر و عصر همراه با سخنرانی بصیرتی نیز بخشی از برنامه های اجرا شده در فراخوان نیروهای بسیج کارگری بود.

در این رزمایش که تا ساعت 16 به طول انجامید، رضا حافظی جانشین فرماندهی و علیرضا ظهرابی معاون عملیات سپاه استان، حجت الاسلام عیسوی مسئول نمایندگی ولی فقیه در سازمان بسیج اقشار، مهدی اریسی مسئول مرکز راهبردی و دبیر شورای هماهنگی بسیج اقشار سپاه استان و بداقی فرمانده حوزه بسیج کارگری شهید تندگویان حضور داشتند.

اختتامیه دوره مصاحبه گری حلقه های صالحین کشور در قم برگزار شد

با حضور مسئول بسیج جامعه زنان کشور مراسم اختتامیه دوره آموزشی مصاحبه گری حلقه‌های شجره طیبه صالحین در قم برگزار شد.

مینو اصلانی با تشریح محتویات دوره برگزار شده گفت: این دوره به همت مدیریت تعلیم و تربیت بسیج جامعه زنان کشور و با حضور 230 نفر از مربیان حلقه‌های شجره طیبه صالحین کشور برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال سال کیفی سازی حلقه های شجره طیبه صالحین است، افزود: مربیان خودشان سرگروه ها را انتخاب می کنند و برای این کار باید روش های مصاحبه و گزینش افراد را بدانند، از این رو  دوره مصاحبه گری برای مربیان حلقه های صالحین برگزار گردید.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اهمیت کار تربیتی در حلقه های صالحین گفت: در این زمینه تاکنون پنج همایش با عناوین  اهمیت و ضرورت مصاحبه در شجره طیبه صالحین، اصول و فنون و مهارت مصاحبه گری، اصول و فنون مصاحبه های مهارت های معرفتی، اصول و فنون مهارت های تربیتی و اصول و فنون مهارت های بصیرتی برای مربیان برگزار گردیده است.

اصلانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این همایش ها، کارگاه عملی دو روزه مصاحبه و یادواره شهدا نیز برای مربیان حلقه های شجره طیبه صالحین برگزار شده است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر