۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۶۸۶۳۲
به منظور پیشگیری از انتشار ویروس آنفلوآنزای حیوانات، پرندگان حیات وحش پارک ملت واکسینه شدند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از عصرایران،حسین سیگارودی معاون خدمات شهری و محیط زیست در این باره گفت: تعداد 300 پرنده از گونه‌های پرندگان شکاری و اهلی از جمله: اردک، کبوتر، سارکپه، شترمرغ، عقاب، طلایی، عروس هلندی، غاز، قرقاول، طاووس، مرغ شاخدار و ...واکسن نیوکاسل آنفلوآنزا را دریافت کرده اند.

او افزود: نظر به اهمیت و حفاظت از گونه‌های پرندگان این مرکزدر مقابل بیماری‌ها و تسریع روند تیمار و مراقبت، واکسیناسیون این رده از حیوانات انجام شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 3 ابراز داشت: هر سال با شروع فصل سرما و آغاز مهاجرت پرندگان وحشی مهاجر از مناطق مسیر سیبری به مناطق گرمسیر جنوبی نگرانی از بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد بین گونه‌های مختلف پرندگان افزایش می‌یابد.

سیگارودی اظهار داشت: آنفولانزای فوق حاد طيور يک بيماری ويروسي پرندگان و دارای 3 نوع تيپ C,B,A است. در طيور فقط تيپ A مي تواند ايجاد بيماری کند. اين تيپ علاوه بر طيور، ساير حيوانات از جمله اسب و همچنين انسان را درگير مي نمايد.

او خاطرنشان کرد: راهکار مبارزه با این بیماری، تقویت تیم های نظارت، تصمیم و اقدام به موقع است و از سویی، همکاری بین بخشی در بحث مبارزه با بیماری های مشترک بین دام و طیور و انسان، از اهمیت بالایی برخوردار است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر