۱۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۶۸۶۱۹
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: اقدامات پیشگیرانه پدافند غیرعامل منجر به کاهش مخاطرات در زمان بحران می‌شود و باید تمامی طرح‌ها و خدمات پیوست پدافندی داشته باشند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، محمد قاسمی روز یکشنبه در شورای پدافند غیرعامل استان که در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: پدافند غیرعامل فقط مختص فعالیت فیزیکی نیست و باید آموزش‌هایی برای پیشگیری از وقوع جرم سایبری داده شود.

وی اظهار داشت: رویکرد پدافند غیرعامل، رفع برخی نواقص است که در اجرا با مشکل مواجه بود و نکته اصلی در این زمینه، ضمانت اجرایی آنها است که پیشنهادهای در این زمینه مطرح می‌شود که باید کمک کننده بوده و از پشتوانه قضایی برخوردار باشد.

قاسمی، مهمترین خلأ در اجرای این قوانین را نبود اعتبار و پیش بینی نشدن هزینه‌ها دانست و افزود: همین امر موجب شده تا اقدامات صورت گرفته خروجی لازم را نداشته باشد.

وی داشتن پیوست پدافند غیرعامل را برای طرح ها و کارها ضروری دانست و تاکید کرد: در صورتی که طرح ها و خدمات ارائه شده دارای پیوست پدافند غیرعامل باشند خدمات‌رسانی به مردم با مشکل مواجه نخواهد شد.

این مسوول تاکید کرد: دشمنان برای تمامی امور و مسائل داخل کشور برنامه دارند و ما باید زیر ساخت‌ها را مهیا کنیم که واکنش مناسبی در مقابل آنها داشته باشیم و در راستای اجرای سیاست‌ها از ظرفیت قانونی برای رفع مشکلات استفاده کنیم.

نگاه علمی و با برنامه ریزی شده باید در دستور کار پدافند غیرعامل باشد

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین نیز در این جلسه با بیان اینکه بسترها و تهدیدهای زیستی در استان مساله مهمی به شمار می‌رود، گفت: پدافند غیرعامل موضوع مهمی است که ساختار آن در استان کاملاً راه اندازی و تشکیل شده است.

سید جمال حسینی افزود: شورای پدافند غیرعامل استان ۱۱ کارگروه با عضویت پنج دستگاه در هر یک از آنها دارد که وظایف تعیین شده‌ای را برعهده دارند و براساس طرح جامع پدافند استان فعالیت می‌کنند تا بتوان در زمینه‌های مختلف مقابل تهدیدات احتمالی پایداری لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به دیدگاه‌ها و چشم اندازهای پدافند غیرعامل، اظهار داشت: هر کجا نگاه علمی و با برنامه‌ریزی داشته باشیم، هزینه‌ها کمتر می‌شود و اثرات ناخوشایند، کمتر می‌شود.

حسینی افزود: یکی از مهمترین اقدامات پدافند غیرعامل تبدیل تهدید به فرصت است و مهمترین وظیفه و هدف از به وجود آمدن تفکر پدافند غیرعامل، برقراری سلامت، امنیت و حفظ جان انسان‌ها از خطرات و تهدیدها می باشد.

وی استفاده از توانمندی‌ها در راستای کاهش تخریب‌ها و ایجاد مصونیت برای سرمایه‌ها و دارایی‌ها را از دیگر موضوعات مهم پدافند غیرعامل برشمرد و بر ایجاد یک جامعه مصون برای دستیابی به کشوری امن تاکید کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر