۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۶۸۵۳۲
پارلمان اتحادیه اروپا روز پنجشنبه پیش نویس لایحه ای را تصویب کرد که هدف آن کنترل روش های تبلیغاتی تهاجمی شرکت های بزرگ فناوری است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، ورج نوشت، لایحه مذکور با ۵۳۰ رأی موافق، ۷۸ رأی مخالف و ۷۸ رأی ممتنع تصویب شد.

قانون «سرویس های دیجیتال» که نخستین بار در سال ۲۰۲۰ ارائه شده، اجازه نمی‌دهد پلتفرم‌هایی مانند گوگل، آمازون و فیس بوک از داده‌های حساس مانند نژاد، جنسیت و مذهب افراد برای تبلیغات هدفمند سوءاستفاده کنند. طبق این قانون سرویس‌ها باید به کاربران این توانایی را بدهند تا به راحتی از ردیابی اطلاعاتشان صرفنظر و به پلتفرم‌ها فشار بیاورند تا محتوای غیرقانونی (مانند نفرت پراکنی یا کالاهای جعلی) را حذف کنند.

پل تانگ سیاستمدار هلندی و یکی از اعضای پارلمان اتحادیه اروپا در توئیتر خود در این باره نوشت: پارلمان با رأی اکثریت قانون «سرویس های دیجیتال» را تأیید کرد. این یک برد بزرگ است.

لایحه پیشنهادی تأیید شده شامل دو قانون است که پارلمان اتحادیه اروپا ماه گذشته نیز درباره آنها توافق کرده بود که یکی از آنها ممنوعیت بر تبلیغات هدفمند برای کودکان و دیگری الگوهای تاریک است. الگوهای تاریک شامل عملکردی است که برخی پلتفرم‌ها با استفاده از آن کاربران را فریب می‌دهند تا داده‌هایشان را به اشتراک بگذارند. هر شرکتی که این سیاست‌ها را نقض کند با جریمه‌های تا ۶ درصد درآمد جهانی خود روبرو می‌شود.

خبرگزاری بلومبرگ نیز در گزارشی نوشته است تصویب قانون سرویس‌های دیجیتال موانع متعددی پیش رو دارد که یکی از آنها مذاکرات در هیأت اتحادیه اروپا است که در ۳۱ ژانویه آغاز می‌شود. حزب دموکرات آمریکا نیز لایحه‌ای مشابه هفته قبل معرفی کرد که در صورت تصویب تبلیغات هدفمند را نشانه می‌گیرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر