۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
کد خبر: ۶۸۳۱۹
استاندار اصفهان مطرح کرد:
استاندار اصفهان گفت: شناسایی تهدیدها و برنامه‌ریزی در زمینه پدافند غیرعامل باید در دستور کار ویژه همه دستگاه‌های اجرایی استان قرار گیرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، سیدرضا مرتضوی، در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان در سالن اجتماعات استانداری افزود: لازم است نگاه ویژه‌ای به موضوع پدافند غیرعامل بویژه با توجه به شرایط و ویژگی‌های خاص استان اصفهان صورت گیرد.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری مُستمر پدافند غیرعامل اصفهان در سیاستگذاری‌های ملی ظهار داشت: این استان در سال‌های اخیر با چالش‌هایی مانند کمبود منابع آبی، تنش آبی در برخی شهرستان‌ها، آلودگی هوا، کاهش بارندگی، تغییرات اقلیمی و فرونشست زمین مواجه شده که لازم است بخشی از این مسائل در تهران رسیدگی شود.

استاندار اصفهان با بیان‌اینکه امروزه کشورمان در شرایط خاصی قرار دارد، اظهار داشت: توجه به انسجام و وحدت ملی در سیاستگذاری‌ها در شرایط  جاری ضروریست در غیر این صورت، این مسائل بهانه ای در دست دشمن خواهد شد.

مرتضوی با تاکید بر لزوم پیاده‌سازی برنامه‌های پدافند غیرعامل در سطح استانی و ملی تصریح کرد: هدف اصلی ما حفظ آرامش و امنیت مردم استان و کشورمان است و همه مسوولان باید در این مسیر بکوشند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان نیز در این نشست گفت: قرارگاه‌های پدافند غیرعامل در سال های گذشته در استان ایجاد شده بود که هر کدام ویژگی های خاص خود را به همراه دارند.

محمدرضا جان‌نثاری با اشاره به پدافندهای شیمیایی و زیستی افزود: با توجه به استقرار صنایع شیمیایی مُتعدد در استان این بخش نیازمند توجه ویژه است و در زمینه پدافند زیستی نیز با مسائل بسیاری از جمله آلودگی هوا و استقرار صنایع آلاینده مواجهیم.

معاون استانداری اصفهان با اشاره به پدافند کالبدی و چالش‌هایی مانند فرونشست زمین در اصفهان تصریح کرد: اصفهان از نقاط با اهمیت کشور در زمینه پدافندهای پرتُوی و فضای مجازی است و از سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز درخواست داریم که برای استفاده هرچه بهتر از این ظرفیت‌ها، ما را یاری کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه این استان نخستین اورژانس رفع آلودگی هسته‌ای در کشور را ایجاد کرد، گفت: این کار با استفاده از توان و تخصص داخلی انجام شد.

شاهین شیرانی افزود: برای اجرای بسیاری از طرح‌های پدافند غیرعامل به بودجه کافی نیاز داریم که امید است این موضوع بصورت مُجزا و بر اساس اولویت ها در نظر گرفته شود.

در این نشست بر مباحثی مانند اهمیت راهبردی استان اصفهان در زمینه پدافند غیرعامل و لزوم نگاه ملی به آن و تخصیص بودجه‌های مورد نیاز از سوی مسوولان برخی از دستگاه های اجرایی این خطه تاکید کرد.

همچنین حکم ریاست شورای پدافند غیرعامل استان اصفهان که به امضای سرلشکر پاسدار محمد باقری رسیده است به سیدرضا مرتضوی استاندار اعطا شد.

پدافند غیرعامل شامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه‌ نظیر افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن گفته می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر