۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
کد خبر: ۶۸۲۵۵
رزمایش مرزبانی زیستی منطقه شمال کشور با محوریت بخشی به حوزه‌های کشاورزی و محیط زیست امروز در رشت برگزار شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرحله پایانی رزمایش مرزبانی زیستی منطقه شمال کشور با محوریت بخشی به حوزه‌های کشاورزی و محیط زیست صبح امروز در رشت برگزار شد.

۲۵ دستگاه اجرایی و دولتی گیلان در قالب ۸ کارگروه تخصصی در این رزمایش مشارکت داشتند.

مرحله نخست این رزمایش از ۷ دی ماه در رشت و با تمرکز بر تهدیدات احتمالی شهرستان‌های رودبار، رودسر، سیاهکل، فومن و شفت آغاز شده و به طور مصداقی موضوع شیوع آفت ملخ صحرایی در دستور کار قرار گرفته بود.

این رزمایش در راستای برنامه سال ۱۴۰۰ طرح جامع پدافند غیرعامل گیلان عملیاتی شده و از آنجا که محور تولید در این استان کشاورزی است، مقابله با هجوم احتمالی انواع آفات گیاهی غیر بومی را هدف قرار داده است.

رزمایش مرزبانی زیستی قرارگاه پدافند زیستی گیلان، مقابله با آفات کشاورزی و تهدیدات زیستی شمال کشور را در دستور کار قرار داده و سطح آمادگی فرمانداری‌ها و ۲۵ دستگاه دولتی مرتبط با موضوع را در حوزه‌های شهرستانی بویژه در رودبار، رودسر، سیاهکل، فومن و شفت رصد می‌کند.

حسین مصطفی پور، جانشین فرمانده قرارگاه این رزمایش به تهدیدات احتمالی مرز‌های ۳۰۰ کیلومتری آبی و خاکی گیلان در حوزه هجوم آفات و بیماری‌های گیاهی غیربومی پرداخت.

او گفت: بروز آفاتی چون مگس زیتون، ملخ صحرایی و سنبل آبی از مصادیق آفات غیربومی در گیلان هستند که در ۲ دهه گذشته چالش‌هایی برای کشاورزان استان ایجاد کرده اند و مقابله با این گونه آفات مستلزم ارتقاء آمادگی و هماهنگی بین بخشی است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر