۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۶۸۰۵۱
وزیر جهاد کشاورزی گفت: در تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در کشور به خودکفایی رسیدیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، سید جواد ساداتی نژاد در جریان بازدید از خط تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در ماهدشت شهرستان کرج که با حضور ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس دامپزشکی کشور برگزار شد، اظهار کرد: امروز بزرگترین خط تولید واکسن تب برفکی کشور در شهرستان نظرآباد واقع در غرب استان البرز به بهره‌برداری رسید و این امر توان جوانان و نخبگان کشور را در حوزه تولید واکسن می‌رساند.

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم رقابتی با بخش خصوصی نداشته است و نخواهد داشت، تصریح کرد: بزرگترین حامی بخش خصوصی دولت سیزدهم است و ما به عنوان وزارت جهاد کشاورزی بزرگترین حامی شرکت‌های دانش بنیانی که در حوزه محصولات نوترکیب و تهیه واکسن‌ها و موارد مربوط به این حوزه فعالیت دارند، خواهیم بود.

وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: مؤسسه رازی و بخش خصوصی به فعالیت خود ادامه می‌دهند و هر واکسنی در داخل کشور تولید شود صیانت خواهیم کرد تا واردات واکسن به آن آسیب وارد نکند.

وی تصریح کرد: همچنین با این روش می‌توانند بازارهای صادراتی را در کشورهای اطراف مهیا کنند و علاوه بر اینکه در حوزه واکسن به خودکفایی برسیم صادرات و ارزآوری داشته باشد.

ساداتی نژاد متذکر شد: اکنون در تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و تب برفکی در کشور به خودکفایی رسیدیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر