۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۶۷۹۶۰
نماینده تهران گفت: در مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت هستیم، به دنبال این هستیم کسانی که محتوا تولید می‌کنند، این محتوا ارزش‌گذاری شود و از آن‌ها خریداری شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس، سیّد علی یزدی خواه نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز (19 آذر) تهران، اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی دو وظیفه مهم دارد؛ یک نظارت بر بخش های اجرایی و دومین وظیفه بحث تقنین و وضع قانون است.

وی ادامه داد: ۲۵سال است که اینترنت وارد کشور شده است اکنون ۸۵ درصد کارها در فضای مجازی اتفاق می افتد اما قانونی درباره این موضوع در کشور وجود ندارد. در حالی که کشورهای جهان از جمله اتحادیه اروپا، آمریکا، روسیه، چین، هند، عربستان و... قانونی برای اینترنت دارند.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به آسیب‌هایی که به کودکان و نوجوانان در فضای مجازی وارد می‌شود، گفت: در این فضا اتفاقات ناگواری از جمله تبلیغات ضد دین و مذهب و همچنین ضد وحدت اتفاق می افتاد اما مرجعی برای رسیدگی به آن در کشور وجود ندارد.

یزدی خواه تصریح کرد: طرح قانون مند کردن اینترنت حاصل چندین ساعات کار کارشناسی شده است و مجلس قصد دارد یک چارچوبی برای این فضا ترسیم کند و اصلا با طرح مجلس یازدهم قرار نیست فضای مجازی محدود یا مسدود شود، بلکه مسدود سازی یا محدود کردن فضای مجازی در طرح مجلس دهم بود که به نتیجه هم نرسید.

وی افزود: اگر فردی در داخل خریدی از این فضا از شبکه‌های ماهواره‌ای یا داخلی انجام دهد و کلاهبرداری صورت گیرد دست آن به جایی نمی رسد.

نماینده مجلس با اشاره به آسیب‌های امنیتی فضای مجازی گفت: امروز نیازی نیست دشمن به صورت فیزیکی جاسوس بفرستد بلکه تمام دیتا و داده ها را از طریق فضای مجازی بدست می آورند.

نماینده تهران در مجلس تصریح کرد: در سال ۸۸ هیلاری کلینتون به شبکه های اجتماعی از جمله توییتر دستور داد که کارهای خود را متوقف نکنند زیرا انتخابات ایران در راه است تا با این فضا بتوانند بر انتخابات ایران دخالت داشته باشند چرا که اختیار این فضا در دستان آن هاست و آنها درحال مدیریت بر این شبکه‌ها هستند و می توانند امنیت ملی کشورها از جمله کشور ما را به راحتی به بازی بگیرند.

یزدی خواه تاکید کرد: باید اداره فضای مجازی در اختیار ما باشد زیرا امروزه اختیار این فضا در دستان دشمنان ماست و اجازه نمی دهند حق بیان شود مثلاً امروز روز جهانی حقوق بشر است و اگر شما در فیسبوک حرفی از شهید سلیمانی بزنید سریعاً فیسبوک شما را حذف می کند پس باید به سمت فضای داخلی و شبکه ملی اطلاعات رفت تا بتوان حرف حق را به جهان مخابره کرد.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره فضای مجازی، بیان کرد: در آمریکا ۲۷۰ قانون برای فضای مجازی وجود دارد پس فضای مجازی باید در کشور ما نیز قانونمند شود.

وی گفت: در مجلس به دنبال ارزان کردن اینترنت هستیم به دنبال این هستیم، کسانی که محتوا تولید می‌کنند، این محتوا ارزش‌گذاری شود و از آن‌ها خریداری شود.

وی ادامه داد: تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی از دیگر اهداف مجلس یازدهم است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر