۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۶۷۶۳۵
در نشست هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای تهران بر تداوم پایش و برخورد با منابع آلاینده در گشت‌های ویژه محیط زیست تاکید شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر، نشست هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای تهران بنا بر گزارش اداره کل هواشناسی استان مبنی بر استمرار پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها تا پایان روز سه شنبه ۲۵ آبان ماه و همچنین بالا بودن شاخص کیفی هوا بر اساس داده‌های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، صبح امروز به ریاست عبدالرضا چراغعلی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران و به دبیری سعید محمودی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان و با حضور اعضای مرتبط در استانداری تهران برگزار شد.

در این نشست بر اجرای دقیق مصوبات توسط تمام دستگاه‌های عضو کارگروه و ارائه گزارش در جلسه آتی تاکید شد.

از جمله موضوعات مهم مطرح شده در این جلسه که مورد تاکید مجدد اعضا قرار گرفت، جلوگیری از تردد تمام موتورسیکلت‌ها و خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهور، کاهش فعالیت‌های عمرانی تشدیدکننده آلودگی هوا توسط شهرداران استان و تداوم پایش ویژه، شناسایی منابع آلاینده، اعلام هشدار، اخطار و اقدامات تشدیدی توسط اداره کل حفاظت محیط زیست استان بود.

بر اساس این گزارش و بر مبنای تصمیمات این نشست در صورت افزایش شاخص آلودگی هوا و تغییر طبقه کیفیت هوا در هر یک از شهرستان‌های استان اقدامات قانونی لازم توسط دبیرخانه برای اجرا ابلاغ و همچنین گزارش مقایسه‌ای وضعیت هواشناسی و کیفیت هوا در سال ۹۹ و مدت مشابه سال ۱۴۰۰ به ترتیب توسط ادارات کل هواشناسی و حفاظت محیط زیست استان در جلسه آتی کارگروه ارائه شود.

در این نشست همچنین مقرر شد شهرداری تهران نسبت به جلوگیری از روشن ماندن اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها در پایانه‌های مسافربری اقدام کرده و پایگاه‌های سیار فوریت‌های پزشکی اعم از اورژانس و هلال احمر در مناطق پرتردد شهر و بر اساس بالا بودن شاخص آلودگی هوا نیز جانمایی شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر