۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۶۷۴۸۱
استاندار همدان:
استاندار همدان گفت که برای اجرای همه برنامه ها به ویژه طرح های زیر ساختی باید ابتدا پیوست پدافند غیرعامل مرتبط از سوی دستگاه های مربوطه و مجریان تهیه و تدوین شود.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایرنا، «علیرضا قاسمی فرزاد» روز چهارشنبه در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان همدان، افزود: اجرای هر اقدامی مستلزم داشتن پیوست پدافند غیرعامل است و باید این اصل به عنوان یک موضوع مبنایی مورد توجه همه متولیان امر قرار گیرد..

وی اظهار داشت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری در جهان اقدام های خرابکانه و تخریبی نیز افزایش یافته بنابراین در صورت منطبق نکردن خود با پیشرفت های جهانی، دچار آسیب و خسران خواهیم شد.

استاندار همدان ادامه داد: حمله سایبری به نازل ها و سیستم سوخت رسانی نمونه ای از اقدام های خرابکارانه دشمن است که این آسیب پس از تلاش متخصصان رفع شد و هم اینک هیچ مشکلی در جایگاه های استان برای عرضه سوخت وجود ندارد.

قاسمی فرزاد گفت: همه نهادها و سازمان ها باید علاوه بر انجام وظایف ذاتی خود، با استفاده از دانش و توان متخصصان مباحث و زیرساخت های پدافندی را نیز ارتقا دهند.

وی گفت: در کلان کشور پدافند غیرعامل اقداماتی خوبی را انجام داده است، با این وجود باید آموزش ها به شکل گسترده و تخصصی در بخش های مختلف از جمله زیستی، آب و امنیت غذایی تداوم داشته باشد.

استاندار همدان خواستار بررسی وضعیت اماکن عمومی و شرکت ها از جمله تولید کنندگان مواد اولیه و مواد غذایی از ابعاد پدافندی شد و گفت: ضمن بررسی مشکلات باید روند رفع مشکل نیز در گزارش ها قید و نسبت به حراست از انبارها بسیار دقیق و حساب شده، عمل شود.

قاسمی فرزاد افزود: کارگروه های ۱۴ گانه ذیل شورای پدافند غیر عامل باید آموزش ها و اطلاع رسانی را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: دشمن با ایجاد اشکال در سوخت رسانی درصدد ایجاد ناامنی و نارضایتی عمومی بود که با هوشیاری مسئولان و همراهی همه دستگاه ها این دسیسه ها خنثی و امید دشمن به ایجاد ناامنی به یاس تبدیل شد.

استاندار همدان در ادامه با گرامیداشت یوم الله ۱۳ آبان، گفت: در این روز مردم ایران با تمام وجود به جهانیان اعلام کردند که از استکبار نفرت دارند و این نفرت با گذشت زمان روز به روز بیشتر شده است.

۸ تا ۱۴ آبان به عنوان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر