۱۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
کد خبر: ۶۷۴۷۲
اولین دستگاه پایشگر زیستی در سد آیت الله صالحی مازندرانی نصب شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران گفت: اولین دستگاه پایشگر زیستی (بیومانیتورینگ) و سیستم دوربین‌های حفاظتی به مناسبت هفته پدافند غیرعامل در سد آیت الله صالحی مازندرانی (البرز) به بهره برداری رسید.

او افزود: دستگاه بیومانیتورینگ، بمنظور پایش زیستی آب سد البرز، نظارت برکیفیت آب و شناسایی سریع آلاینده‌ها بر اساس هوش مصنوعی و برای حفاظت و صیانت از آب سد توسط نخبگان دانشگاهی راه اندازی شده است.

یخکشی با بیان اهمیت موضوع پدافند غیرعامل به منظور اقدام هوشمندانه در مقابله با خطرات و تهدیدات گفت: امروزه با تهدیدات متنوعی مواجه هستیم، از تهیدات انسانی به تهدیدات زیستی و سایبری نیز رسیده ایم که راهکار‌های مناسب برای رفع این تهدیدات باید در نظر گرفته شود.

او افزود: هر زمان دشمن بخواهد آسیبی برساند تاسیسات زیربنایی را مورد حمله قرار می‌دهد در همین راستا شرکت آب منطقه‌ای مازندران در همه طرح‌های خود ابعاد پدافندی طرح را نیز مورد بررسی قرار داده است.

یخکشی گفت:افتخار دیگر در اجرای این طرح استفاده از دستگاهی است که بدست فرزندان همین آب و خاک طراحی و راه اندازی شد و پس از شناسایی و بررسی کارشناسی از این دستگاه نسبت به خریداری آن اقدام کردیم که نسبت به نمونه خارجی خود کامل‌تر است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر