۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳
کد خبر: ۶۷۴۱۴
علی علیزاده عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی:
علیزاده در خصوص تقویت پدافند سایبری کشور نیز گفت: باید تا جایی که میتوانیم بحث علمی در این زمینه را با توجه به نخبگان کشور پیش ببریم تا از نظر علمی نسبت به فضای سایبری دشمنانمان عقب نمانیم.

به گزارش پایداری ملی، علی علیزاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هر کشور پویا که اصلی ترین موضوع حیاتش را امنیت خود می‌داند آگاه است که دو نوع امنیت در جهان وجود دارد، یکی امنیت آشکار و یکی امنیتی است که به ظاهر آشکار نیست که میتوان نام آن را همان پدافند غیرعامل گذاشت و اگر نوع دوم امنیت هر کشوری به خطر بیافتد خسارات جبران ناپذیری رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: به طور مثال اگر کشوری در بحث پدافند غیرعامل قوی نباشد در مقابل حملات بیولوژیک و شیمیایی که ممکن است رخ دهد توان تاب آوری نخواهد داشت و به راحتی ضربه خواهد خورد.

علیزاده اظهار کرد: کشور ما هم تنها کشوری است که فریاد اسلام ناب را در جهان سر داد طبیعتا بسیاری از کشورهای با ایران دشمنی دارند و ما وظیفه داریم در هر حوزه خصوصا پدافند غیر عامل چنان قوی باشیم تا بتوانیم جلوی تهدیدات دشمنان بیاستیم.

نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی پدافند غیرعامل را تکمیل‌کننده امنیت کشور دانست و گفت: اگر امنیت تکمیل شود تمامی فعالیت‌های مردم مثل فعالیت های اقتصادی و اجتماعی سامان خواهد گرفت.

علیزاده در خصوص تقویت پدافند سایبری کشور نیز گفت: باید تا جایی که میتوانیم بحث علمی در این زمینه را با توجه به نخبگان کشور پیش ببریم تا از نظر علمی نسبت به فضای سایبری دشمنانمان عقب نمانیم.

عضو کمیسیون امنیت مجلس شورای اسلامی درباره رویکرد دولت سیزدهم به پدافند غیرعامل هم گفت: اتفاق‌هایی که در دولت آقای رییسی افتاد در این زمینه برای ما نویدبخش بود، همین که حکم معطل‌مانده مقام معظم رهبری را که دولت قبل به آن تن نمی داد را اجرایی کرد و رییس سازمان پدافند غیرعامل را عضو شورای عالی فضای مجازی کرد، نشان دهنده رویکرد مثبت دولت جدید است.

وی افزود : همچنین اقای رییسی، رییس سازمان پدافند غیرعامل را در شورای عالی هلال احمر به عنوان عضو عالی منصوب کردند که خود نشان دهنده دیدگاه مثبت رییس جمهور به این سازمان است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر