۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۶
کد خبر: ۶۷۳۸۳
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور تاکید کرد
معاون امور استانها سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به اینکه استان لرستان اولین استان تولید کننده ماهیان سردابی در بین استانهای غیر ساحلی کشور است لزوم رعایت مسائل پدافند غیر عامل در حوزه تهدیدات بیولوژیک بیش از پیش احساس می‌شود.
به گزارش خبرنگار پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیر عامل استان لرستان با حضور دکتر فرهاد زیویار؛ استاندار، سردار رسول رحیمی؛ معاون امور استانها سازمان پدافند غیرعامل کشور، معاون سیاسی امنیتی استاندار، مدیران دستگاه های اجرایی و روسای کارگروه های ۱۲ گانه شورای پدافند غیرعامل برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل پدافند غیرعامل استان لرستان ضمن ارائه گزارشی در مورد عملکرد این اداره کل بیان کرد: ۷۵ رزمایش پدافند در سطح استان، ۱۴۰ دوره آموزشی در ایام نکوداشت پدافند غیرعامل و جلسات کارگروه‌های تخصصی، پیش‌بینی و برگزار خواهد شد.

در ادامه، سردار رحیمی در سخنانی بیان کرد: طرح جامع پدافند غیر عامل استان سال گذشته رونمایی و برنامه های مصوب سال ۱۴۰۰ نیز به استان ابلاغ شده است.

وی جایگاه استان لرستان را از نظر پدافند غیر عامل مهم ارزیابی کردند و تلاش و همدلی مدیران و مسئولین اجرایی را برای اجرای کامل برنامه های پدافند غیر عامل مورد تاکید قرار دادند.

همچنین با نظر مساعد استاندار مقرر شد همه دستگاه های اجرایی با هماهنگی اداره کل پدافند غیر عامل برنامه های مورد نظر خود در این حوزه برای ابلاغ در برنامه های سال ۱۴۰۱ اعلام کنند.

استاندار لرستان در سخنانی، عدم تخصیص منابع کافی برای توسعه زیرساخت های استان و پیشرفت کلی استان را بزرگترین مشکل استان دانست و بر نقش پر رنگ مقررات و الزامات پدافند غیر عامل در کشورهای پیشرفته تاکید کردند.

تشکیل شورای پدافند زیستی استان لرستان

همچنین با حضور معاون امور استان‌ها سازمان پدافند غیرعامل کشور، شورای پدافند زیستی استان لرستان، در اداره کل شیلات این استان تشکیل شد.

در ابتدای این جلسه، مدیرکل شیلات استان لرستان، ضمن ارائه گزارشی آماری در خصوص میزان تولیدات آبزیان گوناگون در استان از تکمیل چرخه تولید شیلات در لرستان خبر داد.

لزوم رعایت مسائل پدافند غیر عامل در حوزه تهدیدات بیولوژیک

در ادامه سردار رحیمی معاون امور استانها سازمان پدافند غیر عامل کشور ضمن تبریک فرارسیدن 
ایام نکوداشت پدافند غیر عامل اظهار داشت: با توجه به اینکه استان لرستان اولین استان تولید کننده ماهیان سردابی در بین استانهای غیر ساحلی کشور است لزوم رعایت مسائل پدافند غیرعامل در حوزه تهدیدات بیولوژیک بیش از پیش احساس می‌شود.

وی همچنین از اداره کل پدافند استان نیز خواست تا برنامه‌های مورد نیاز صنعت شیلات را برای  سال ۱۴۰۱ پیش‌بینی کنند.

آزاد راه خرم آباد - اراک پروژه‌ای منطبق با رویکردهای پدافند غیر عامل

دیدار با آیت الله شاهرخی امام جمعه خرم آباد و نماینده ولی فقیه در استان ، برنامه دیگر سفر سردار رحیمی به استان لرستان بودند. سردار رحیمی در این دیدار از توجه آیت الله شاهرخی به مسائل مربوط به پدافند غیرعامل و تبیین آن در خطبه های نماز جمعه تشکر کردند. 

سردار رحیمی همچنین از آزاد راه خرم آباد - اراک به عنوان یک پروژه منطبق با رویکردهای پدافند غیر عاملی برای ارتباط خرم آباد با مرکز کشور یاد کرد.

آیت الله شاهرخی نیز ضمن تبریک ایام نکوداشت پدافند غیرعامل و تقدیر از اقدامات سردار جلالی ریاست سازمان پدافند غیر عامل کشور و سایر کارکنان این سازمان، پدافند غیر عامل را یکی از مهم ترین راهبردهای کشور در راه مصون سازی در برابر تهدیدات دشمن دانست و اظهار داشت: این مسئله و لزوم رعایت آن از دیر باز مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است. 

وی در ادامه ارتقا فرهنگ اسلامی را از جمله مهم‌ترین مسائل روز کشور دانست که نیاز است، راهبردهای پدافند فرهنگی برای رفع آسیب‌های موجود اتخاذ شود. 

آیت الله شاهرخی همچنین بر لزوم حفاظت از دارایی‌های حیاتی کشور و جلوگیری از نفوذ دشمن تاکید و خواستار اتخاذ راهبرد دفاع همه جانبه برای حفاظت از انقلاب، مردم و دارایی‌های آنان در برابر تهدیدات نوین شد.

بازدید از زیر ساخت های راه آهن جمهوری اسلامی در شهرستان دورود استان لرستان، بعنوان یک زیرساخت حساس در استان از دیگر برنامه های سردار رحیمی بود.

در این بازدید مدیرکل راه آهن استان با بیان اینکه  زیرساخت های راه آهن استان در سال ۱۳۱۷ به بهره‌برداری رسیده و عمر مفید آنها رو به پایان است از مسئولان وزارت خانه راه درخواست کردند تا نسبت به تکمیل پروژه لوپ راه آهن خرم آباد-اندیمشک اهتمام ویژه به کار برند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر