۰۷ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۷۳۳۶
رئیس مجمع نمایندگان گیلان؛
حجت‌الاسلام صفری ملک میان تقویت پدافند غیرعامل برای مواجهه با حملات سایبری را در کشور لازم و ضروری دانست و گفت: مجلس جهت بررسی و انجام کار نظارتی خود به قضیه حمله سایبری چند روز اخیر ورود می‌کند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «محمد صفری ملک میان» شامگاه پنج‌شنبه( ۶ آبان) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: حملات سایبری که یک نمونه از آن روزهای گذشته در کشورمان اتفاق افتاد، موضوعی است که همواره در بسیاری از کشورهای دنیا نیز رخ می‌دهد.

 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان مواجهه درست و محکم با حملات سایبری و تقویت زیرساخت‌های پدافند غیرعامل در کشورمان را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد:‌ باید در این زمینه کار کنیم تا بسیاری از نابه‌سامانی‌ها در کشورمان به وجود نیاید از طرفی از نوع عملکرد رئیس جمهور و ورود میدانی که در این قضیه داشتند تشکر می‌کنم.
 
 
صفری ملک میان جنبه‌های نظارتی مجلس را متذکر شد و با بیان اینکه مجلس حتما تا هفته آینده پیگیری‌هایی در مورد حمله سایبری به زیرساخت‌های کشور از جمله سامانه‌ هوشمند عرضه خواهد داشت تصریح کرد: علاوه بر این‌ها اگر تحقیق و تفحص هم نیاز باشد مجلس حتما ورود می‌کند تا مشخص شود علت اصلی بروز مشکل چه بوده است.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس تصویب موادی از اصلاح قانون انتخابات در کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: ‌آخرین موضوعی که در این کمیسیون مطرح هست موضوع ماده 57 است که تصمیم گرفته شد نهادهای دیگری هم برای نظارت بر انتخابات شوراها و مجلس ورود کنند.
 
 
وی تعارض در منافع را عاملی که امکان دارد در روند نظارت صحیح مجلس بر انتخابات شوراها و نمایندگی مجلس خلل‌هایی وارد کند اعلام کرد و یادآور شد: کمیسیون ویژه‌ای تحت عنوان کمیسیون نظارت بر انتخابات در مجلس در حال تشکیل است که اعضایی از قوه قضائیه و حقوقدانان در آن شرکت خواهند داشت.
 
 
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس از جایگاه شهرستان رودسر در تولید گل و گیاه سخن گفت و با بیان اینکه باید پایانه عرضه گل و گیاه در چابکسر ایجاد شود اضافه کرد: گیلان چیزی حدود 700 هزار هکتار سطح زیر کشت گل و گیاه دارد که 460 هکتار آن در شهرستان رودسر واقع شده که از این میزان 440 هکتارش مربوط به بخش چابکسر است.
 
 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان ظرفیت‌های تولید گل و گیاه در فضای آزاد را در بخش چابکسر بسیار وسیع دانست و اضافه کرد: بدون شک تولید گل و گیاه در فضای آزاد و خارج از گلخانه هزینه‌های تولید را کاهش می‌دهد که این به نفع تولیدکننده است اما وجود پایانه و نمایشگاه دائمی در منطقه جزو ضروریاتی است که باید به آن توجه جدی شود.
 
 
صفری ملک میان با بیان اینکه شهردار و شورای شهر باید برای تامین زمین و احداث پایانه عرضه گل و گیاه بخش چابکسر همکاری بیشتری داشته باشند تصریح کرد: چندین بار خواستم زمینی را برای تعاونی گل و گیاه معرفی کنم اما بنا به دلایلی تاکنون موفق به این کار نشدم از طرفی از مدیران استانی هم انتظار دارم نسبت به این موضوع اهتمام بیشتری داشته باشند.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با تاکید بر اینکه 40 روستای کمتر از 20 خانوار املش طرح هادی ندارند ادامه داد: متولی این مسأله بنیاد مسکن است و هیچ کدام از روستاهای زیر 20 خانوار کشور طرح هادی ندارند و برای حل این مشکل طرحی در مجلس در حال تهیه بوده و کار کارشناسی آن هم‌اینک در حال انجام است.  
 
 
وی تسریع در روند صدور سند مالکیت روستایی در شهرستان املش همزمان با تغییر مدیریتی بنیاد مسکن این حوزه را هم مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: اداره ثبت اسناد و املاک نیز مانند بنیاد مسکن با فقر نیروی انسانی مواجه بوده و در رسوب پرونده‌های سند مالکیت روستایی املش مقصر است.
 
 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان حمایت از ظرفیت‌های مغفول مانده دریا در شهرستان رودسر با دارا بودن 45 کیلومتر ساحل را متذکر شد و گفت: سرمایه‌گذاری در منطقه چابکسر داریم که قرار است قفس‌های دریایی را برای پرورش ماهی مونتاژ و آماده بهره‌برداری کند علاوه بر اینها یک ظرفیت 10 هزار تنی هم در ساحل غربی شهر رودسر در حال شکل‌گیری است.
 
 
صفری ملک میان ضمن درخواست از مدیرکل منابع طبیعی استان گیلان برای تعیین تکلیف قطعه زمینی یک هکتاری که جهت راه‌اندازی یک سایت پشتیبان پرورش ماهی در قفس معرفی شده اضافه کرد: اگر تکلیف این زمین هر چه زودتر مشخص شود می‌توانیم آن را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم. 
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس با اشاره به اینکه حوزه شیلات در بخش آماده‌سازی زیرساخت‌های اشاره شده درست عمل کرده است عنوان کرد: در بخش پرورش ماهی در قفس اولویت با ماهی قزل آلا است و شهرستان رودسر بعد از تالش مهم‌ترین قطب تولید ماهیان خاویاری و قزل‌آلا محسوب می‌شود.
 
 
وی در پاسخ به این پرسش که طرح گاز رسانی به منطقه اشکورات رحیم‌آباد رودسر به کجا رسیده است ضمن تشکر از مدیرعامل شرکت گاز گیلان اظهار داشت: قرارداد جدیدی به ارزش بیشتر از 14 میلیارد تومان با پیمانکار منعقد شد و در حال حاضر هم در برخی از روستاهای باقیمانده ییلاقات املش پیمانکار مشغول تجهیز کارگاه است.
 
 
رئیس مجمع نمایندگان گیلان گازرسانی به ییلاقات شهرستان رودسر را هم مورد اشاره قرار داد و افزود: منطقه‌ای در این بخش داریم که پیمانکار شرکت گاز تا چند وقت دیگر عملیات تجهیز کارگاه را در آنجا انجام خواهد داد و برای روستاهای بالای تونل گرمابدشت هم رایزنی‌هایی با وزیر کردیم و قرار شد عملیات گازرسانی به آنجا انجام شود.
 
 
صفری ملک میان از کمبود تجهیزات در اداره راهداری املش سخن گفت و با بیان اینکه تعداد بیل‌های مکانیکی در گیلان بسیار محدود است ابراز داشت: اگر در حوزه شهرستانی فرمانداران بتوانند 50 درصد از هزینه خرید بیل مکانیکی را در اختیار راهداری قرار دهند راهداری هم می‌تواند مابقی هزینه را تقبل کرده و دستگاه را خریداری کند.
 
 
نماینده مردم شهرستان‌های رودسر و املش در مجلس مشکل آنتن‌دهی تلفن همراه و پوشش ضعیف اینترنت در این دو شهرستان را مورد توجه قرار داد و یادآور شد: در آخرین جلسه‌ای که با وزیر ارتباطات داشتیم اطلاعات لازم در مورد مناطقی که در گیلان ضعف آنتن‌دهی دارند یا اصلا دکل ندارند ارائه شد.
 
 
صفری ملک میان با بیان اینکه گیلان در حوزه ارتباطات نواقص اساسی دارد از نیاز استان به 350 کیلومتر کابل سخن گفت و عنوان کرد: این کابل‌ها در طی ایام دو سه سال اخیر به سرقت رفته‌اند که میزان آن حدودا 600 کیلومتر است که تنها 300 کیلومتر آن را مخابرات بازسازی کرده و 300 کیلومتر باقیمانده است.
 
 
رئیس مجمع نمایندگان با تاکید بر اینکه دستورات لازم از وزیر ارتباطات برای حل مشکل کابل‌های مخابراتی مناطق مختلف گیلان اخذ شده است تصریح کرد: در ییلاقات رودسر دکل‌های خوبی تجهیز شده و از مخابرات تشکر می‌کنیم و انتظار داریم مابقی کارهایی که روزی زمین مانده و پوشش‌دهی نقاط کور هر چه زودتر در دستور کار قرار گیرد.
 
 
صفری ملک میان قطعی و افت فشار آب مشترکان املشی به علت بارندگی‌های اخیر و همچنین روند ساخت مخزن جدید سه هزار متر مکعبی ذخیره آب املش را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: بخشی از مشکل آب آشامیدنی املش با ایجاد این مخزن حل می‌شود اما راه حل قطعی آماده کردن تصفیه‌خانه است.
 
 
وی بازدید میدانی از پروژه احداث تصفیه‌خانه توله‌لات و تسریع در اقدامات پیمانکار برای افتتاح این پروژه تا پایان سال را هم متذکر شد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که این تصفیه‌خانه به شکل درست و کامل وارد مدار بهره‌برداری نشود مشکلات آب آشامیدنی منطقه حل نمی‌شود برای تامین منابع مالی مخزن آب هم رایزنی‌های خوبی انجام شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر