۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲
کد خبر: ۶۷۲۸۹
دبیر شورای عالی فضای مجازی:
دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: سازمان پدافند غیرعامل کشور در حوزه شرکت پخش و پالایش دوباره رزمایش سایبری کرده و اشکالات را به وزارت نفت اعلام کرده بود
به گزارش پایداری ملی، سید ابوالحسین فیروزآبادی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما افزود: مرکز مدیریت راهبردی افتا به شورای عالی فضای مجازی گزارش حمله سایبری داده و اسناد مربوط به دستگاه های مختلف اطلاعاتی و امنیتی کشور در این زمینه در حال بررسی است.

وی اضافه کرد: این حمله به دلیل اشکال در کل سیستم کارت ها و 4 هزار و 300 جایگاه تحویل سوخت، گسترده بوده است و شبیه این حمله در سیستم راه آهن نیز با همین علائم اتفاق افتاد که از خارج از کشور انجام شده بود.

آقای فیروزآبادی گفت: در حمله سایبری به سیستم کارت های سوخت، سطوح مختلف ترمینال ها و پایانه ها و بخش هایی از سیستم عامل مانند حمله به سیستم راه آهن، هدف قرار گرفته است.
وی افزود: مقابله با حمله سایبری بر عهده همان سازمان و مسئول عالیرتبه آن اما متولی و پشتیبان امنیت، مرکز مدیریت راهبردی افتا است و تقسیم کار در کارآمدی سیستم امنیتی در زیرساخت های کشور در حوزه وزارت نفت و شرکت های تابعه آن به سازمان پدافند غیر عامل واگذار شده است.

آقای فیروزآبادی گفت: در دو دوره رزمایش سازمان پدافند غیر عامل نکات آسیب پذیر وزارت نفت و شرکت های تابعه به ویژه پخش فرآورده های نفتی مشخص و به مسئولان این دستگاه ها برای رفع آن اعلام شده بود.

وی افزود: برطرف کردن برخی اشکالات نیاز به زمان و هزینه سنگین دارد.

آقای فیروزآبادی گفت: مرکز مدیریت راهبردی افتا به سازمان های زیرساخت کشور سندی را برای اجرا ابلاغ کرده و نیروی انسانی آن را آموزش داده اما با فراز و نشیب هایی همراه است.

وی افزود: در مسئولیت پذیری و پاسخگویی به حملات سایبری تشتت وجود ندارد و مسئولیت هدایت و تقسیم این کار در افتا انجام شده است و تقسیم کار دقیقی در زیرساخت های اساسی کشور وجود دارد.

آقای فیروزآبادی گفت: این حملات نشان می دهد مدیران دستگاه های کشور حساسیت و توجه لازم را به امنیت ندارند و اهمیتی که باید به آی.سی.تی بدهد نمی دهند.

وی افزود: کمترین دستاورد اینگونه حملات، جلب توجه مسئولان دستگاه های زیرساخت کشور به امنیت است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر