۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۶۹۱۲
مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان تهران با بیان اینکه اهدای خون، ایمنی ایجاد شده از واکسن را کاهش نمی‌دهد، گفت: با توجه به بهبود وضعیت کرونا و از سرگیری عمل‌های جراحی میزان مصرف خون بیشتر شده و مانند همیشه باید شاهد همیاری مردم شریف باشیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، حسن پوررضا مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان تهران با اشاره به لزوم بیشتر شدن اهدای خون شهروندان اظهار کرد: در اوج پیک‌های کرونا مصرف و اهدای خون کاهش می‌یابد اما با بهبود وضعیت کرونا و واکسینه شدن مردم، جراحی‌های پزشکی افزایش می یابد و نیازمند خون بیشتری هستیم.

وی افزود: در شبکه ملی انتقال خون هر منطقه‌ای خون کمتری داشته باشد، از مازاد سایر مناطق تامین می‌شود اما این عرضه و تقاضای خون در کشور یکپارچه است و استان‌های همسایه تهران نیز به همین وضعیت دچار هستند، بنابراین همراهی مردم شریف استان تهران لازم است تا برای تامین خون در آینده به مشکل نخوریم.

مدیر روابط عمومی سازمان انتقال خون استان تهران در رابطه با تاثیر واکسن بر اهدای خون گفت: با توجه به این که در مراکز میزان کمی از خون گرفته می‌شود، آنتی بادی یا ایمنی بدن افراد واکسینه شده کاهش نمی‌یابد، همچنین همه می‌توانند بلافاصله قبل و بعد از واکسن خون اهدا کنند اما کسانی که آسترازنکا‌ و اسپوتنیک تزریق کرده‌اند، دو هفته از اهدای خون معاف هستند، علاوه بر آن شهروندانی که مبتلا می شوند یک ماه بعد از ابتلا و اتمام علائم می‌توانند خون خود را اهدا کنند.

رضاپور با اشاره به ظرفیت مراکز انتقال خون خاطرنشان کرد: در استان تهران ۱۲ مرکز ثابت و ۴ تیم سیار انتقال خون داریم که مردم عزیز می‌توانند از طریق ثبت نام در سامانه یا به صورت حضوری در نزدیک‌ترین مرکز خون اهدا کنند.

وی در پایان در رابطه با وضعیت انتقال خون استان تهران تاکید کرد: ۲۵ درصد ظرفیت خون کشور در تهران مصرف می‌شود، در حالی که این استان تنها ۱۸ درصد سهمیه اهدای خون را به خود اختصاص داده است، به عبارتی در حالت کلی نیازمند خون بیشتری هستیم، ضمن آنکه مردم شریف همیشه ما را برای تامین خون مورد نیاز همراهی کرده اند، که البته امیدواریم در این شرایط نیز به شبکه انتقال خون کمک کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر