۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۶۶۷۰۲
رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد از گسترش و شدید شدن آتش سوزی جنگل‌های کوه نیر این شهرستان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از ایسنا، عباس حسن زاده، با بیان اینکه شرایط آتش سوزی جنگل‌های کوه نیر شهرستان بویراحمد بحرانی است و هرکس می تواند کمک کند، افزود: این آتش سوزی که از روز سه شنبه آغاز شده است و تاکنون در چند مرحله مهار شده اما از ساعاتی پیش بعلت وزش باد شدید و پوشش علوفه حدود دومتری، گسترده تر و شدیدتر شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی پس از چند روز حضور فعال شبانه روزی دیگر خسته شده اند و توانی ندارند، اظهار کرد: از مردم و طبیعت دوستان درخواست کمک داریم و هر کس هر آنچه از دستش برمی آید برای کمک به مهار آتش سوزی کوتاهی نکنند.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد تصریح کرد: تاکنون ۴ سورتی پرواز جهت انتقال نیرو انجام شده است و بالگرد نیز جهت سوختگیری به یاسوج برگشته است.

حسن زاده عنوان کرد: روز پنجشنبه ۲۵ شهریور ماه شاهد سه فقره آتش‌سوزی در جنگل‌های شهرستان بویراحمد در جنگل‌های مشرف بر آبشار یاسوج، پشت سد «جوزار» بخش چیتاب و هم‌چنین جنگل‌های لوداب بوده‌ایم.

وی در پاسخ به این سوال آیا هواپیما ی آتش نشان می تواند به مهار و خاموش کردن آتش کمک کند، بیان کرد: شرایط منطقه طوری است که استفاده از هواپیمای آتش نشان جوابگو نیست بلکه نیاز به نیرو داریم و از همه کسانی که توان و امکان این را دارند که به کمک نیروهای منابع طبیعی به شتابند درخواست کمک و استمداد داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر