۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۶۶۵۰
معاون استاندار کردستان عنوان کرد
معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های اجرایی به منظور ارتقا ضریب امنیتی شبکه سایبری خود باید واحد پدافند سایبری را در دستگاه مربوطه راه‌اندازی کنند.

به نقل از پایگاه خبری روابط عمومی استانداری کردستان، ایرج حسن‌زاده در جلسه قرارگاه پدافند سایبری شورای پدافند غیرعامل استان کردستان با بیان این مطلب اظهار داشت: دشمن به منظور آسیب‌رسانی به شبکه اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی همواره برنامه‌ها و هجمه نرم‌افزاری و سایبری را در دستور کار قرار داده که در این راستا همه باید سطح آمادگی خود را برای مقابله با این هجمه‌ها افزایش دهیم.

وی افزود: برای ارتقا سطح ضریب امنیتی شبکه اطلاعات و فناوری و سایبری در دستگاه‌های اجرایی باید قوانین و مقررات قرارگاه پدافند سایبری در اولویت برنامه‌های پیشگیرانه دستگاه‌ها و سازمان‌های دولتی قرار گیرد.

حسن‌زاده ادامه داد: اجرای برنامه‌های آموزشی با هدف آشنایی کارکنان و پرسنل شاغل در دستگاه‌های اجرایی بسیار حائز اهیمت و در این رابطه مدیران دستگاه‌های مربوطه باید با برنامه‌ریزی نسبت به آموزش‌های عمومی و تخصصی به کارکنان خود اقدام کنند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری کردستان گفت: برای کنترل و ساماندهی فعالین در عرصه خدمات‌رسانی در بخش‌های سایبری و اینترنتی در سطح استان تشکیل مجمع صنفی برای ساماندهی فعالیت‌های آنی واحدها الزامیست و باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: نیروهای امنیتی، انتظامی و دیگر دستگاه‌های نظارتی باید کنترل و نظارت بیشتری بر نحوه فعالیت مراکز عرضه خدمات اینترنتی از جمله کافی‌نت‌ها داشته و با افراد خاطی برخورد قانونی داشته باشند.

حسن‌زاده خاطرنشان کرد: ارتقا دانش جامعه از چگونگی مقابله با آسیب‌های مخرب ناشی از حملات سایبری می‌تواند موجب کاهش چشمگیر خسارات مالی و اطلاعاتی وارده در هنگام بروز این حملات در بخش‌های مختلف شود.

وی در پایان گفت: اجرای مانورهای آمادگی و امدادی توسط تیم‌های فنی و تخصصی سایبری با همکاری و هماهنگی واحدهای پدافند غیرعامل دستگاه‌های اجرایی برای رفع موانع و مشکلات و نارسایی‌ها در این زمینه از اهمیت فراوانی برخوردار است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان نیز در این جلسه گفت: دستگاه‌های اجرایی باید اقدامات پیشگیرانه در برابر حملات سایبری را به عمل آورند.

مراد جعفری ضمن بیان اهمیت قرارگاه سایبری به بیان شرح وظایف و خدمات آن  پرداخت و گفت: با توجه به دستورالعمل‌های مربوطه باید تلاش شود تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط نسبت به فعال‌سازی کمیته‌های زیرمجموعه این قرارگاه اقدام کرد.

وی افزود: امروزه فناوری اطلاعات یکی از شاخص‌های مهم و نبض توسعه کشورها بشمار می‌رود بنابراین با توجه به جایگاه این بحث در فضای سایبری بایستی به سمتی حرکت نمود تا آسیب‌پذیری‌های این بخش به حداقل ممکن برسد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کردستان گفت:اهمیت قرارگاه سایبری به دلیل نقش و کارکرد آن در اقدامات پیشگیرانه در برابر حملات سایبری است که بر اساس آنها می‌توان به تداوم چرخه خدمات این بخش در وضعیت‌های مختلف امیدوار بود.

وی در پایان از اعضای قرارگاه استان خواست تا با انجام تعهدات و وظایف خود نسبت به رسیدن به اهداف مورد نظر تلاش کنند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر