۱۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۶۶۴۸۲
فرمانده انتظامی استان مرکزی از کشف ۲ تن و ۷۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در عملیات‌های ۵ ماهه نخست پلیس استان خبر داد و گفت: در این عملیات‌ها ۱۱۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۵ باند فعال در زمینه قاچاق مواد مخدر متلاشی شد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، سردار حسن مفخمی شهرستانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تحقق هر چه‌بهتر پلیس پاسخگو، یکی از مهم‌ترین برنامه‌های عملیاتی پلیس استان در حوزه مبارزه اثربخش در حوزه مبارزه با مواد مخدر بازتعریف و برنامه‌ریزی شده است.

وی با اشاره به کشف ۲ تن و ۷۴۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در ۵ ماهه نخست امسال در عملیات‌های پلیس استان مرکزی افزود: در این عملیات‌ها تعداد ۱۱۳ نفر قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۵ باند فعال در زمینه قاچاق مخدر متلاشی شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی ادامه داد: در ۵ ماهه نخست امسال، تعداد ۴ هزار و ۲۶۷ نفر معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر دستگیر و برای برخورد قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

مفخمی شهرستانی بیان داشت: در کنار اقدامات مقابله‌ای استان در مبارزه با مواد مخدر، نگاه آموزش بخش پلیس نیز نسبت به سال‌های گذشته بسیار توسعه داشته و با توجه به محدودیت‌های برگزاری کلاس‌های حضوری در دوران شیوع کرونا، با بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی و رسانه‌ای استان، تولید محتویات آموزشی و مهارت افزایی برای اقشار مختلف اجتماع از سوی کارشناسان پلیس و با همکاری اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی انتشار یافته است.

توقیف محموله ۱۴ میلیارد ریالی کالای قاچاق در دلیجان

وی همچنین از توقیف یک دستگاه کامیون حامل 14 میلیون ریال انواع کالای قاچاق به ارزش 14 میلیارد ریال در شهرستان دلیجان خبر داد.  

فرمانده انتظامی استان مرکزی در تشریح این خبر بیان داشت: در تداوم طرح‌های عملیاتی پلیس در مبارزه همه‌جانبه با قاچاق کالا، مأموران انتظامی شهرستان دلیجان در تحقیقاتی از تردد یک دستگاه وانت نیسان حامل بار قاچاق در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان باخبر شده و بلافاصله برنامه‌ریزی لازم برای شناسایی و توقیف این خودرو آغاز کردند.

مفخمی شهرستانی اظهار داشت: سرانجام مأموران انتظامی شهرستان دلیجان در یکی از محورهای مواصلاتی این شهرستان، خودروی مورد نظر را مورد شناسایی قرار داده و در عملیاتی موفق به متوقف کردن آن شدند.

وی افزود: مأموران در بازرسی از خودروی مورد نظر موفق به کشف ۲۰ جعبه ایمپلنت دندان، ۸۰ بسته سوزن عصب‌کشی دندان، ۹ هزار بسته پانسمان عصب‌کشی دندان، ۱۵ دستگاه گیرنده تک میکروفن بی‌سیم، ۲۵ دستگاه گیرنده دو میکروفن بی‌سیم، ۸ دستگاه گیرنده تک میکروفن بی‌سیم، ۳ هزار عدد هاب سوئیچ دو پرت، ۴ هزار و ۲۰۰ عدد، ۲ هزار و ۳۵۰ عدد انواع موس رایانه قاچاق شدند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به حمل محموله قاچاق توقیفی از استان اصفهان به مقصد تهران بیان کرد: در ادامه این عملیات یک دستگاه خودروی سواری نیز که با راننده خودروی دیگر همکاری داشت، شناسایی و توقیف شد.

مفخمی شهرستانی با اشاره به ارزش ۱۴ میلیارد ریالی محموله قاچاق کشف شده در ارزیابی کارشناسان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی شهرستان دلیجان عنوان داشت: ۲ متهم دستگیر شده در این عملیات پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شدند.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر