۰۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۴
کد خبر: ۶۶۳۳۵
پنتاگون از اجرای یک حمله پهپادی و تلافی جویانه علیه یکی از اعضای گروهک تکفیری داعش در شرق افغانستان خبر داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری مهر ، وزارت دفاع ایالات متحده (پنتاگون) اعلام کرد که برای کشتن یک عضو گروهک تروریستی داعش که گمان می‌رود در طراحی و برنامه‌ریزی حملات علیه ارتش آمریکا در کابل دست داشته، دست به یک حمله پهپادی زده است.

این حمله پهپادی اوایل صبح روز شنبه به تلافی انفجار عصر روز پنج شنبه در فرودگاه کابل- که به کشته شدن دستکم ۱۷۰ تن از جمله ۱۳ نظامی آمریکایی انجامید- انجام شد و گزارش‌ها از موفقیت‌آمیز بودن آن و عدم تلفات غیرنظامی حکایت می‌کند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «نشانه‌های اولیه دال بر کشته شدن هدف (عضو داعش) وجود دارد اما هنوز اطلاعاتی در مورد تلفات غیرنظامی دریافت نکرده‌ایم».

به گفته سروان بیل اوربن سخنگوی سنتکام، هدف مورد نظر «طراح و برنامه ریز داعش» معرفی شد.

این حمله پهپادی از خارج از خاک افغانستان و به دستور «لوید آستین» وزیر دفاع ایالات متحده و پس از صدور مجوز عملیات از سوی «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده اجرایی شد.

سخنگوی سنتکام در مورد اینکه هدف ادعایی به طور مشخص در طرح‌ریزی حمله تروریستی اخیر در کابل دست داشته است یا خیر، جزئیاتی ارائه نکرد.

گفتنی است، در پی حملات تروریستی روز پنج شنبه در نزدیکی فرودگاه کابل، بایدن اعلام کرد که به پنتاگون دستور آماده سازی یک طرح عملیاتی برای حمله به مواضع داعش را داده است، اما به زمان این حمله هیچ اشاره‌ای نکرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر