۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۶۵۶۶۰
با حضور معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور انجام شد
طرح جامع پدافند غیرعامل استان چهار محال و بختیاری با حضور استاندار، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور و شخصیت‌های ارشد استان رونمایی شد.
به گزارش پایداری ملی، جلسه شورای پدافند غیرعامل چهارمحال و بختیاری، با حضور اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری، سردار رسول رحیمی، معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور، مردانی معاون سیاسی امنیتی استاندار و سایر اعضای این شورا برگزار شد.

سردار رحیمی در این جلسه با بیان اینکه طرح جامع پدافند غیرعامل استان چهارمحال و بختیاری، با فراز و نشیب‌های بسیار پس از سه سال آماده شد، اظهار کرد: در این طرح مجموعا ۳۵۰۰ دارایی احصا شده که از این تعداد، ۳ دارایی دارای رده اولویتی حساس، ۱۸ دارایی دارای رده اولویتی مهم و ۱۸۵ رده نیز دارای رده اولویتی قابل حفاظت هستند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: برنامه‌های پدافندی برای اجرا در سال ۱۴۰۰ پیشنهاد داده شده است، باتوجه به اینکه، طرح جامع پدافند چهارمحال و بختیاری آماده نبود، سه برنامه پیشنهادی این استان از هم‌اکنون در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه برخی از اتفاقات رخ داده در حوزه پالایشگاهی و مراکز حساس به‌علت بی‌توجهی به مسائل پدافندی است، عنوان کرد: باید مسائل پدافندی در مراکز ویژه، حساس، مهم و قابل حفاظت مورد توجه قرار گیرد چرا که پدافند غیرعامل ما را در برابر حوادث غیرقابل پیش‌بینی، محافظت می‌کند.

سردار رحیمی بیان کرد: تمامی کارخانجات تولید مواد شیمیایی و پتروشیمی به‌عنوان گره‌های بحرانی در چهارمحال و بختیاری شناخته می‌شوند که باید مسائل پدافندی در آن‌ها مورد توجه جدی قرار بگیرند.

معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور بیان کرد: در طرح جامع پدافند غیرعامل استان، تهدیدات متحمل برای چهارمحال و بختیاری احصا شده که باید برای رفع آسیب پذیری ها و تهدیدات به سرعت اقدامات اجرایی صورت بگیرد.

به گفته وی اهداف کلی در دفاع غیرعامل در بخش سرمایه انسانی حفظ جان انسان‌ها و کاهش تلفات، در سرمایه‌های زیرساختی و فیزیکی بحث کاهش آسیب‌پذیری و پایدار سازی در برابر تهدیدات و در بخش سرمایه‌های سایبری حفظ زیرساخت و تداوم کارکرد است.

الزام مدیران اجرایی استان به اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل

عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این جلسه با اشاره به آماده سازی طرح جامع پدافند استان اظهار کرد: این طرح امروز با حضور معاون استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور رونمایی شد، بنابراین تمامی مدیران دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای برش‌های تهیه شده از این سند پس از ابلاغ هستند.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در صورت نیاز به اعتبار برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل استان، این مسئله را از دستگاه‌های ذیربط پیگیری کنند، تشخیص نقاط حساس، مهم و نیازمند حفاظت بر عهده مشاور طرح بوده است و امکان تغییر آن وجود ندارد.

وی بیان کرد: از این پس برای اجرای تمامی طرح‌های صنعتی، تولیدی، عمرانی و گردشگری باید الزامات و ضوابط مطرح شده در طرح جامع پدافند مورد توجه قرار گیرد و چنانچه اجرای این طرح‌ها برای مراکز حساس، مهم و قابل حفاظت در استان مشکل‌آفرین نبود، آن‌زمان طرح می‌تواند اجرا شود.

در حاشیه این مراسم از زحمات و پیگری های رئیس کارگروه سایبری استان چهار محال و بختیاری تقدیر شد.

به گزارش پایداری ملی، دیدار با مدیر عامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری و بازدید از مرکز مانیتورینگ شرکت گاز استان و مرکز دیسپاچینگ برق از دیگر برنامه‌های معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیر عامل کشور دراین سفر بود.



گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر