۱۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲
کد خبر: ۶۵۵۷۸
شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی عناوین ۲۴۱ رشته جدید را در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری عمومی و دکتری تخصصی اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مفدا، دبیرخانه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی جدیدترین رشته‌های مصوب این شورا را منتشر کرد.

شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی عالی‌ترین مرجع سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان آموزشی در علوم پزشکی است و تصویب آیین نامه هاو برنامه‌های آموزشی جدید متناسب با فناوری‌های نوین و عرصه‌های جدید علوم پزشکی و روزآمد سازی آنها از جمله وظایف این دبیرخانه است.

تعیین نوع عناوین رشته‌ها و مقاطع تحصیلی گروه پزشکی (کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی و Ph.D) از جمله وظایف این شورا است.

این شورا در جدیدترین مصوبه خود در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۴۱ عنوان رشته را مصوب کرده است.

از جمله رشته‌های جالب توجه و جدید می‌توان به «سایبرنتیک پزشکی»، «ترکیبات طبیعی و دارویی دریایی»، «ژورنالیسم پزشکی»، «سلامت از دور»، «علوم تغذیه در بحران و حوادث غیر مترقبه»، «روابط بین الملل در سلامت»، «کارآفرینی در نظام سلامت»، «مددکاری اجتماعی کودک و نوجوان» و «مطالعات اجتماعی موثر بر سلامت» در مقطع کارشناسی ارشد اشاره کرد.

همچنین از دیگر رشته‌های جدید می‌توان از «آینده پژوهی سلامت»، «مدیریت تحقیقات و فناوری در نظام سلامت»، «مهندسی پزشکی (رباتیک)» و «هوش مصنوعی در علوم پزشکی» در مقطع دکتری تخصصی نام برد.

همچنین رشته‌های آموزش جامعه نگر در نظام سلامت، روابط بین الملل در سلامت و علوم قرآنی و حدیث در سلامت در مقطع کارشناسی ارشد به صورت مجازی ارائه می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر