۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۶۵۲۲۶
هکرها به اطلاعات بیش از سه میلیون نفر از مشتریان شرکت خودروسازی فولکس‌واگن در آمریکا و کانادا دست یافته‌اند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک شرکت تحت قرارداد با شرکت فولکس‌واگن اقدام به گردآوری اطلاعات شخصی مشتریان و متقاضیان خودرو‌های ساخت این شرکت با هدف بازاریابی کرده بود.

اطلاعات بیش از سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از مشتریان خودرو‌های آئودی و فولکس‌واگن توسط این شرکت ذخیره شده بود و گفته می‌شود اطلاعات این افراد دست‌کم به مدت یک سال در دسترس هکر‌ها بوده است. این اطلاعات از جمله شماره گواهینامه رانندگی و شماره بیمه اجتماعی این افراد را شامل شده است.

رسانه‌های آمریکا در گزارش خود نوشته‌اند که اطلاعات حساس شخصی برخی از مشتریان شرکت فولکس‌واگن و از جمله شماره حساب بانکی، آدرس پست الکترونیکی، شماره تلفن و حتی شماره پلاک خودرو‌های آنان نیز به سرقت رفته است.

شرکت فولکس‌واگن در اطلاعیه خود اعلام کرده که اطلاعات سرقت رفته بیشتر مربوط به مشتریان آئودی بوده و همین گزارش اضافه می‌کند که اطلاعات حدود سه میلیون و صد هزار نفر از مشتریان آئودی در آمریکا و اطلاعات ۱۶۳ هزار نفر از مشتریان این شرکت خودروسازی در کانادا از طریق نفوذ هکر‌ها به بانک اطلاعاتی شرکت یاد شده به سرقت رفته و افزون بر آن اطلاعات بیش از ۳۰۰۰ مشتری شرکت فولکس‌واگن در آمریکا نیز لو رفته است.
گزارش خطا
برچسب ها: فولکس واگن
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر