۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۶۵۱۵
همایش امنیت در فضای مجازی با همکاری موسسه اطلاع رسانی سایبربان و فرهنگ سرای فناوری اطلاعات، و با حضور جمعی از کارشناسان و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات دوشنبه 18آذرماه ساعت 16 در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار شد.
همایش امنیت در فضای مجازی با همکاری موسسه اطلاع رسانی سایبربان و فرهنگ سرای فناوری اطلاعات، و با حضور جمعی از کارشناسان و متخصصین حوزه فناوری اطلاعات دوشنبه 18آذرماه ساعت 16 در فرهنگ سرای فناوری اطلاعات برگزار شد.

این برنامه با پخش آیاتی از قرآن کریم، سرود جمهوری اسلامی و صحبت‌های آغازین مجری برنامه درخصوص هدف از اجرای برنامه شروع شد.

در ادامه کلیپ تهیه شده توسط موسسه سایبربان با موضوع فناوری اطلاعات برای حاضرین در همایش پخش شد و محسن موسایی(سردبیر بخش تخصصی موسسه سایبربان) به ذکر مقدمه ای درخصوص هدف از تشکیل موسسه اطلاع رسانی سایبربان پرداخت و با اشاره به حمله ویروس استاکس نت به پایگاه اتمی نطنز و حمله به سانتیفیوژها این رویداد را جریانی برای تاسیس امنیت در فضای مجازی دانست که در تلاش برای افزایش آگاهی مردم درخصوص امنیت فضای سایبری است.

وی با تاکید بر تلاش سایبربان برای حل و فصل این کاستی و اطلاع رسانی در فضای عمومی، به هدف این موسسه برای تولید محتوای بومی و تولید داخلی پرداخت و بحث درباره مهندسی اجتماعی هکرها و نفوذ در سیستم‌ها را متذکر شد و گفت: در حوزه مهندسی اجتماعی افراد صاحب نامی حضور دارند و انواع مختلفی از هک با هدف و کارکردهای متفاوت با قابلیت نفوذ از طریق شبکه‌های اجتماعی آسیب پذیر وجود دارد که روش‌های مختلف برای مقابله با این موضوعات متفاوت است.

همچنین در ادامه کلیپی با موضوع انواع تهدیدهای سایبری از جمله جنگ سایبری، تروریسم سایبری، جرایم سایبری و ... به کوشش موسسه اطلاع رسانی سایبربان پخش شد و مجری در ادامه برگزاری همایش مقاله فصل نامه سایبری با موضوع برای حاضرین در همایش قرائت کرد و از مهندس خیری یکی از فعالین حوزه سایبری جهت ایراد سخنرانی دعوت کرد.

آقای  مهندس مرتضی خیری مباحث تخصصی امنیت، توضیح اجمالی حملات و راه حل امنیتی برای رفع آسیب پذیری، بررسی آماری حملات رایجWeb application  طبق استاندارهای جهانی و تست نفوذ دسترسی بر روی هدف خارجی را در این همایش یاددآور شد و مخاطبان این همایش به صورت آنلاین شاهد هک سایت‌های اینترنتی خارجی بودند.  

آقای  مهندس مهدی فاضل از دیگر کارشناسان برنامه با تاکید بر ارائه تعریف هک به بحث و تبادل نظر با مخاطبان درخصوص تاریخچه و نحوه پیدایش اینترنت و فضای سایبری پرداختند و در پایان نیز از حاضرین در همایش از جمله اساتید، خبرنگاران، مدیریت فرهنگ سرای فناوری اطلاعات و مجموعه موسسه اطلاع رسانی سایبربان تشکر و قدردانی شد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر