۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۳۸۵۱
استاندار گیلان با اشاره به تغییر رنگ کرونایی برخی شهرهای استان، گفت: میزان رعایت دستور العمل ها در گیلان کمتر از میانگین کشوری است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، ارسلان زارع عصر شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به آسیب‌های فراوان ناشی از شیوه این ویروس، اظهار کرد: همدلی و مشارکت مردم، کادر درمان و پرستاران و سایر دستگاه‌ها این آسیب‌های کمتر شد.

وی در ادامه به تغییر رنگ دو شهرستان گیلان از آبی به زرد اشاره و با بیان اینکه شهرستان رودسر و رودبار نیز از وضعیت نارنجی به زرد تغییر کردند، افزود: عدم توجه به رعایت دستور العمل های بهداشتی و عادی انگاری شرایط سبب تغییر رنگ شهرها شده است.

استاندار گیلان افزایش تعداد بیماران کرونایی را یک هشدار عنوان کرد و گفت: متأسفانه میزان رعایت دستور العمل های بهداشتی در سطح کشور به زیر ۶۰ درصد رسیده و این میزان استان گیلان نیز کمتر از میانگین کشوری است که نگران کننده است.

وی با تأکید بر عدم حضور در اجتماعات و دورهمی ها، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مراکز انتقال کرونا رستوران‌ها بیان شده و با توجه به گردشگر پذیر بودن استان گیلان و حضور مسافر در ایام نوروز نظارت دقیق بر این اماکن باید در دستور کار قرار گیرد.

زارع در ادامه با بیان اینکه صدا و سیما و رسانه‌ها باید در راستای آگاهی بخشی تولید محتوا داشته باشند، گفت: باید از مسافران و گردشگران نخست به گیلان سفر نکنند در صورت سفر نیز مدت آن را کوتاه و دستور العمل های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر