۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۳۸۱۴
رییس سازمان اورژانس کشور با بیان این‌که به ۲۵ درصد نیروهای اورژانس واکسن کروتا تزریق شده است؛ گفت: تا پایان ماه فروردین کل پرسنل اورژانس واکسینه می‌شوند.
به گزارش پایداری ملی به نقل از تسنیم؛ دکتر کولیوند در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح سلامت نوروزی اظهار داشت: نگاه وزارت بهداشت این بود که کسی به سفر نرود؛ دورهمی‌ها و مسافرت‌ها و تجمعات بیشترین عوامل موثر در انتقال ویروس کرونا بوده‌اند اما طرحی به نام طرح سلامت نوروزی شروع کردیم که مسئولیتش به بنده محول شد و از 25 اسفندماه تا 15 فروردین این طرح با با شدت بیشتری ادامه می‌دهیم.

وی افزود: اورژانس پیش بیمارستانی، مدیریت بیماری‌های واگیر، انتقال خون، داور و تجهیزات پزشکی در این طرح در نظر گرفته شده‌اند. ما در اورژانس همواره در حال اماده‌باش هستیم و همکاران ما شیفت‌های خود را چند برابر کرده‌اند و توان نیروی انسانی ما دو تا سه برابر شده است.
کولیومد ادامه داد: نگاه ما برای سلامت نوروزی انسجام خدمت‌رسانی در بهداشت و درمان و بالا بردن و حفظ توان حوزه سلامت و تامین دارو و تجهیزات برای مردم است، ذخیره سازی خون و فراورده‌های خونی در این مدت برنامه‌ریزی شده است؛ امسال سومین سالی است که همکاران بهداشت و درمان در حال زحمت کشیدن هستند و از خانواده‌های خود دور مانده‌اند.

وی در پاسخ به این سؤال که چند درصد از پرسنل اورژانس واکسن کرونا دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: ما در چهار مرحله واکسیناسیون کرونا را برای نیروهای اورژانس انجام می‌دهیم و در مرحله اول، 25 درصد از همکاران قبل از عید نوروز واکسن زدند و در هفته اول نوروز 25 درصد دوم واکسن کرونا می‌زنند و تا پایان ماه فروردین کل پرسنل اورژانس واکسینه می‌شوند.

کولیوند با بیان این‌که از 25 اسفند تا به امروز اورژانس، 110 هزار ماموریت انجام داده است، بیان کرد: 17 هزار ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی و 92 هزار مربوط به حوادث غیرترافیکی بوده است، مصدومین حوادث ترافیکی نسبت به سال گذشته چند برابر شده است که به دلیل افزایش مسافرت‌ها در نوزروز است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر