۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
کد خبر: ۶۳۷۶۲
عادل الجبیر:
وزیر مشاور در امور خارجه سعودی طی سخنانی اعلام کرد که سیاست آمریکا در قبال عربستان در دولت جو بایدن تغییری نکرده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از النشره، عادل الجبیر وزیر مشاور در امور خارجه سعودی طی سخنانی مدعی شد که پهپادها و موشک‌هایی که به خاک کشورش اصابت می‌کند، ایرانی است.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: یمنی‌ها با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای ایرانی به خاک عربستان سعودی حمله می‌کنند. تمامی موشک‌ها و پهپادها ساخت ایران است و یا از سوی ایرانیها تأمین می‌شود و برخی از این تجهیزات از شمال وارد می‌شوند و برخی از راه دریا.

عادل الجبیر در ادامه اظهارات ضد ایرانی خود مدعی شد: سازمان ملل ایرانی‌ها را مسئول حمله به میدان نفتی بقیق می‌داند لذا واضح است که این موشک‌ها از کجا وارد می‌شوند.

لفاظی‌های وزیر مشاور در امور خارجه سعودی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات سعودی‌ها در یمن صورت می‌گیرد، جنایاتی که از سال ۹۴ تاکنون ادامه دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود درخصوص مواضع کشورش در قبال عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی گفت: ریاض همچنان معتقد است عادی سازی روابط کشورش با اسرائیل تنها پس از توافق سازش با فلسطینیان امکانپذیر است.

عادل الجبیر با اشاره به سیاست واشنگتن در قبال ریاض گفت: سیاست آمریکا در دولت جو بایدن در قبال عربستان هیچ تغییری با سیاست دولت ترامپ نداشته است.


گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر