۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸
کد خبر: ۶۳۷۱۸
پیام سردار جلالی به مناسبت روز پاسدار
سردار غلامرضا جلالی گفت: آن کسی که داعیه پاسداری دارد دیگر متعلق به خود نیست بلکه متعلق به یک هویت است. هویتی که مبتنی بر نقش‌آفرینی و میدان‌داری در بزنگاه‌هاست.
به گزارش پایداری ملی به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پدافند غیرعامل کشور، سردار دکتر غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل با صدور پیامی فرارسیدن سالروز میلاد امام حسین (ع)و روز پاسدار را تبریک گفت.

در پیام سردار جلالی آمده است؛ 

گمان نمی‌کنم هدیه‌ای برای پاسدار بزرگتر از این باشد که روزش با ولادت یکی از الهام بخش‌ترین افراد عالم در مبارزه در راه حق و حقیقت مصادف شود و چه تقارن و همزمانی مبارکی بین پاسداری و جانبازی است. چه آنکه پاسدار است در راه آرمانش از بذل جان دریغی ندارد.
پاسداری نه یک شغل بلکه یک عشق است. آن کسی که داعیه پاسداری دارد دیگر متعلق به خود نیست بلکه متعلق به یک هویت است. هویتی که مبتنی بر نقش‌آفرینی و میدان‌داری در بزنگاه‌هاست. 

پاسداری نه فقط حفاظت از انقلاب که قدرشناسی از آن است. پاسدار کسی است که زمانی که همه شک می‌کنند او یقین دارد و وقتی همه می‌گریزند او در میدان می‌ماند، می‌روید و می‌بالد، یا بر دشمن غلبه می‌کند یا همچون مولایش حسین (ع) در راه آرمانش به شهادت می‌رسد که در هر دو صورت پیروز است.

پاسدار مرد میدان است و فرزند زمانه خویش. شاهد آن حماسه آفرینی سردار شجاعی که در دوران دفاع مقدس در برابر دشمن تا بن دندان مسلح سینه سپر کرد تا افسر جوانی که در دفاع از حریم وطن در دل شب، آتش به اختیار هواپیمای جاسوسی بدون سرنشین و فوق پیشرفته آمریکایی را ساقط می‌کند و قهرمانانه و غیرتمند کوچک‌ترین تحرک دشمن در تنگه هرمز را زیر نظر دارد. 

بدون شک آنچه سبب شده امروز، شنیدن نام سپاه و پاسدار لرزه بر اندام استکبار و فرزند نامشروعش صهیونیسم بیاندازد نه سلاح و تجهیزات که همین هویت است، هویتی که از جبهه و جهاد می‌آید. پاسداران در جنگ متولد شدند، رشد کردند و در تداوم آن به بلوغ رسیدند. پاسداری از جنس رویش است، نمادش شهید حججی از نسل سوم پاسداران است که ادامه دهنده راه کاظمی و بروجردی بود. پاسدار پاسدار است چه بروجردی باشد، چه باکری و همت چه کاظمی و سلیمانی و حججی. این خط سیری است در ادامه خط سرخ حسینی و تداوم فرهنگ عاشورایی که هنوز زنده است. همان خون سرخی که دیروز در رگ‌های باکری و همت می‌جوشید امروز در رگ‌های پاسداران جوانی که آن شهدا را اسوه خود قرار دادند می‌جوشد.

هویت پاسدار از جنس ارزش‌های ناب انقلاب و اسلام ناب محمدی است. پاسدار یکی از مولودهای انقلاب اسلامی است و پیر جماران چه نیکو این واقعیت را به تصویر کشید که « اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»

یکی دیگر از نقاط قوت هویت پاسداری، پویایی است. همین پویایی است که سبب شده، همراه با تغییر رویکرد تهدیدات و بروز تهدیدات نوین، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز برای اقدام پدافندی در برابر تهدیدات و حفظ نظام و انقلاب همواره به روز باشد. 

پاسداری امروز هویتی بالغ و پخته است که در همه عرصه‌ها و هرجایی که لازم به اقدام جهادی و ایثارگری است یاریگر ملت ایران است و همین راز محبوبیت و مقبولیت آن است. یاد شهیدان پاسداری که با اخلاق و سیره رزمندگان صدر اسلام جانفشانی، رشادت و ایثار را باز تعریف کردند گرامی می‌داریم.

ضمن گرامیداشت اعیاد بزرگ شعبانیه و تبریک سالروز میلاد با سعادت حضرت اباعبدالله‌الحسین (ع) و روز پاسدار به‌ تمامی مجاهدان انقلاب اسلامی، توفیقات روزافزون پاسداران عزیز انقلاب اسلامی را زیرسایه توجهات حضرت ولی‌ عصر(عج)، با پیروی از تدابیر رهبر فرزانه انقلاب، امام خامنه‌ای عزیز از خدای متعال خواستارم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر