۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۱
کد خبر: ۶۳۴۲
کارشناس عملیات پدافند غیرعامل سپاه بیت المقدس بر اهمیت پدافند غیرعامل تاکید کرد و گفت: پدافند غیرعامل زمینه ساز حفاظت مناسب از نیروی انسانی است.
محمد وفایی ظهر امروز در رزمایش پدافند غیر عامل  که در کارخانه سیمان بیجار برگزار شد اظهار داشت: پدافند غیر عامل مجموعه ای از تمهیدات و اقداماتی است که با استفاده از ابزار و شرایط موجود، می تواند توان دفاعی مجموعه را در زمان بحران و پیامدهای بحران کاهش دهد و در کوتاهترین زمان ممکن فرصت بازسازی مناطق بحران دیده را با کمترین هزینه فراهم سازد.

وی با اشاره به تغییرات ماهیتی تهدیدات دشمن در دوره جدید گفت: در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی، تهدیدات دشمنان آشکارا و قابل مشاهده بود و بر همین اساس نیز تاکتیک‎های خاص پدافندی انجام می‎گرفت ولی امروزه عرصه تهدیدات دشمنان از تنوع زیادی برخوردار است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اجرای اصول پدافند غیرعامل در جامعه موجب کاهش بسیاری از خطرها می شود، افزود: برای رسیدن به اهداف پدافند غیرعامل باید فرهنگ سازی از خردسالی افراد آغاز شود.

وی اضافه کرد: مسئله پدافند غیرعامل یک اصل برای همیشه است و نه برای یک مقطع خاص و برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها و رزمایش‌ها برای شناسایی این امر ضروری است.

کارشناس عملیات پدافند غیر عامل سپاه بیت المقدس اضافه کرد:مسئولان دستگاه های اجرایی باید از امکانات موجود نهایت استفاده را داشته باشند که رعایت این موضوع نیز عمل کردن به سیاسیت های پدافند غیر عامل است.

وفایی در ادامه با تاکید بر اینکه پدافند غیرعامل موجب حفظ بقای نیروهای انسانی می گردد بیان داشت:پدافند غیر عامل تنها مختص به یک زمان و مکان خاص نیست و برگزاری اینچنین رزمایشهای در راستای آماده سازی هر بیشتر تاسیسات اداری و کارخانه جات در مقابله با حوادث غیر مترقبه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود پدافند غیر عامل را به عنوان بهترین و ارزانترین راهکار برای مقابله با تهدیدها نام برد.

وفایی در پایان یادآور شد عنوان کرد: این موضوع دارای اهمیت فراوانی است و بایستی همه تلاش ها در راستای تقویت پدافند غیر عامل به کار گرفته شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر