۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۸
کد خبر: ۶۳۳۹
به مناسبت هفته بسیج
همزمان با هفته بسیج رزمایش بزرگ پدافند غیرعامل در کارخانه سیمان کردستان در بیجار برگزار شد.
ظهر امروز رزمایش بزرگ پدافند غیرعامل کارخانه سیمان کردستان به مناسبت هفته بسیج در محل این کارخانه برگزار شد.

این رزمایش با حضور کارشناس عملیات پدافند غیرعامل سپاه بیت‌المقدس، معاون فرماندار، فرمانده سپاه بیجار و جمعی از مسئولین رزمایش پدافند غیر عامل و نیروهای اجرایی و عملیاتی شهرستان بیجار در کارخانه سیمان بیجار برگزار شد.

در این رزمایش کارشناس عملیات پدافند غیرعامل سپاه بیت‌المقدس ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج گفت: پدافند غیرعامل موجب حفظ تعالی نیروهای انسانی می‌شود.

وی در ادامه با ارائه تعریفی از پدافند غیرعامل اظهار کرد: پدافند غیرعامل مجموعه اقدامات غیرمسلحانه است که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل در امر مدیریت بحران در برابر تهدیدات نظامی دشمن است.

وفایی با بیان برخی از اهداف اجرای پدافند غیرعامل تصریح کرد: رزمایش پدافند غیرعامل ایجاد آمادگی برای مقابله با تهدیدات احتمالی در کمترین زمان ممکن و با بالاترین سرعت و دقت است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای پدافند غیرعامل در مراکز تولیدی و صنعتی افزایش ایمنی، پایداری و کاهش آسیب‌پذیری احتمالی و به بکارگیری تمامی ظرفیت‌های شهرستان در برابر تهدیدات طبیعی و اقدامات نظامی است.

به گفته این مسئول، در وضعیت کنونی ارزان‌ترین و یکی از مناسب‌ترین راهکارها برای مقابله با تهدیدات دشمنان اجرای رزمایش پدافند غیرعامل و آموزش در این حیطه است.

کارشناس عملیات پدافند غیرعامل سپاه بیت‌المقدس در ادامه خاطرنشان کرد: با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب اسلامی استکبار جهانی امروز بر افزایش توان نظامی ایران و کاهش توانایی‌های خود برای مقابله با نظام مقدس کشورمان واقف شده است و از برگزاری این گونه رزمایش‌ها و آمادگی ایران در برابر تهدیدات آنها می‌هراسد.

وفایی از همکاری کارخانه سیمان بیجار برای انجام رزمایش پدافند غیرعامل تقدیر کرد و گفت: متأسفانه هیچ یک از کارخانه‌های سطح استان در انجام این عملیات و رزمایش با ما همکاری نکرده و امید است در آینده تمامی کارخانه‌های استان همچون کارخانه سیمان بیجار در این راستا همت نمایند.

وی در پایان بر آشنایی آموزش صحیح پدافند غیرعامل به تمامی اقشار مردم و ارائه تعریف درستی از آن تأکید کرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر