۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۶۲۸۵۷
رئیس جمهور گفت: امروز چهار میلیون و سی‌صد هزار نفر در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند و از این عزیزان تشکر و برای فعالان این عرصه آرزوی موفقیت می‌کنیم.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری تسنیم، مراسم افتتاح پروژه‌های ملی وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های تهران و مرکزی و هم‌چنین تقدیر از کشاورزان نمونه کشور با حضور حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور برگزار شد.

در این مراسم و در چهل و هفتمین هفته از افتتاح طرح های ملی کشور، 372 طرح گلخانه‌ای و  فاز 1 و 2 مجتمع دامداری شرکت کشت و صنعت غزال با دستور رئیس‌جمهور به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

372 طرح گلخانه‌ای به مساحت 954 هکتار با سرمایه گذاری 3 هزار و 360 میلیارد تومانی بخش دولتی و 840 میلیارد تومانی بخش خصوصی  با ظرفیت اشتغالزایی 11 هزار و 500 نفر در سطح کشور و همچنین فاز 1 و 2 مجتمع دامداری شرکت کشت و صنعت غزال با سرمایه گذاری 700 میلیارد تومانی بخش خصوصی و اشتغالزایی 350 نفری در استان مرکزی دو طرح بزرگی هستند که با همت وزارت جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسیده است.

 امروز همچنین از 32 استودیو تولید برنامه‌های کشاورزی و شبکه‌های سراسری آموزش کشاورزی با 42 کانال پخش زنده در سطح کشور رونمایی شد.

در ادامه این مراسم نیز با اهدای لوح تقدیر از کشاورزان نمونه و برگزیده سراسر کشور تقدیر و تجلیل شد. با افتتاح این طرح‌ها و سرمایه‌گذاری 4 هزار و 900 میلیارد تومانی، برای  11 هزار و 850 نفر اشتغالزایی شده است.

روحانی در ادامه این مراسم، طی سخنانی با اشاره به نوزدهم بهمن‌ماه که روز نیروی هوایی است، اظهار داشت: این روز، روز مبارکی است و در سال 1357 افتخار بزرگی شامل حال نیروی هوایی شد که توانستند به محضر امام راحل(ره) شرف‌یاب شوند و تحول بزرگی در انقلاب اسلامی و روند پیروزی ملت را شاهد بودیم.

وی با بیان اینکه این روز می‌توانیم را به‌عنوان ملحق شدن نیروهای مسلح و به‌ویژه نیروی هوایی به انقلاب و ملت لقب بدهیم، افزود:  نیروی هوایی در مراحل مختلف تا به امروز مسئولیت سخت و سنگینی را بر دوش داشته و افتخارات بزرگی نیز آفریده؛ خصوصا در دوران 8 سال دفاع مقدس که کار بزرگی از لحاظ پروازهای داخلی و خارجی و هم‌چنین در پدافند هوایی انجام داد. ضمنا از شهیدان بابایی و ستاری که نقش بزرگی در دفاع مقدس برعهده داشتند و از خلبانان و پرسنل نیروی هوایی یاد می‌کنیم.

رئیس‌جمهور در ادامه به افتتاح‌های امروز پرداخت و خاطر نشان کرد: امروز شاهد افتتاح‌های زیادی در بخش‌های مختلف کشاورزی بودیم و در یک‌روز شاهد افتتاحی به میزان یک هشتمِ گلخانه تمام دولت‌های گذشته تا قبل از سال 92 بودیم و این میزان تا قبل از دولت تدبیر و امید 8 هزار هکتار بوده و امروز حدود 1000 هکتار گلخانه به بهره‌برداری رسید.

روحانی با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی بزرگترین پایه برای سلامت، حیات و زندگی مردم و امنیت آن‌هاست، تصریح کرد: اگر محصولات و مواد کشاورزی در اختیار جامعه نباشد و محتاج به بیرون باشیم، دچار مشکلات عدیده‌ای در شرایط حساس می‌شویم.

وی گفت: در دوران کرونا شاهد بودیم که همه مرزها بسته شد و چنین چیزی در ذهن نمی‌آمد که روزی فرا برسد که همه مرزهای دنیا بسته بشود و وقتی مرز یک کشور بسته می‌شود، اگر به مواد غذایی نیازمند باشد، وضع خطرناکی پیش می‌آید.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: بذر، تجهیزات کشاورزی و سم حائز اهمیت است و در میزان تولید تأثیر بسزایی دارد؛ امروز 42 کانال فضای مجازی در اختیار کشاورزان فرار گرفته تا بتوانند در کلاس‌های آموزشی شرکت کرده و پاسخ سوالات خود را بگیرند. این مسئله اهمیت دارد تا بتوانیم از زمین و منابع آب محدود، محصول بیشتری برداشت کنیم؛ گسترش زمین و توسعه آب به سادگی نیست پس باید کاری کنیم از آب و خاک محدود محصول بیشتری برداشت کنیم. سال‌ها توانستیم در زمینه نان و گندم خودکفا شویم و برای نان مردم روی پای خود ایستادیم اهمیت دارد. جدای از مسئله ارز، واردات و تحریم، گندم کشاورز خودمان در سفره مردم است و در سایر محصولات نیز همین‌طور باعث افتخار است.

روحانی خاطر نشان کرد: امروز چهار میلیون و سی‌صد هزار نفر در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند و از این عزیزان تشکر و برای فعالان این عرصه آرزوی موفقیت می‌کنیم و تلاش این عزیزان می‌تواند امنیت مردم و استقلال کشور را در بخش غذایی تأمین کند. افتتاح‌های دیگری نیز در بخش کشاروزی تا پایان این دولت خواهیم داشت و امروز شاهد افتتاح با ارزش حدود 5 هزار میلیارد تومان و اشتغال حدود 12 هزار نفر بودیم و این امر مهم را به مردم عزیز کشورمان در دهه مبارک فجر تبریک می‌گوییم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر