۱۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۶۲۶۹۵
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به انجام آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های انجام شده به منظور یافتن دلیل تلفات پرندگان، علت بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و یا نیوکاسل نبوده است.
به گزارش پایداری ملی به نقل از خبرگزاری فارس ، آغاز فصل سرما در استان مازندران با دردسرها و نگرانی‌هایی برای مهمانان تالاب‌های مازندران همراه است که آذر ماه امسال زنگ خطر بیماری آنفلوآنزای فوق‌حاد پرندگان در مازندران به صدا درآمد.

با گذشت یک‌ماه درحالی‌که مازندران عاری از ویروس اعلام شد اما باتوجه به تشدید پایش‌ها باتوجه به ادامه فصل سرما مشاهده لاشه‌های پرندگان نگرانی‌ها را بیشتر کرد.

عملیات پایش و جمع‌آوری لاشه پرندگان مهاجر آبزی توسط محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های گلوگاه و بهشهر تا روز گذشته انجام شد به‌طوری‌که ۷۵ قطعه پرنده مهاجر آبزی از گونه‌های چنگر معمولی و فلامینگو تلف و از سطح خلیج جمع‌آوری شدند که با احتساب تلفات سه روز گذشته، مجموع تلفات پرندگان مهاجر جمع آوری شده، به عدد ۱۱۷ لاشه رسیده است.

دکتر سیدبهمن نقیبی معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور در ارتباط با علت دقیق تلفات پرندگان مهاجر در تالاب میانکاله و خلیج گرگان، اظهار کرد: باتوجه به انجام آزمایش‌ها و نمونه‌برداری‌های انجام شده دلیل تلفات پرندگان می‌توان با اطمینان اعلام کنیم که بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و یا نیوکاسل نبوده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر