۱۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۶۲۶۸۴
سخنگوی وزارت بهداشت، وضعیت بیماری کرونا در استان مازندران را ناپایدار و شکننده اعلام کرد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از مهر، سیما سادات لاری، بعد از ظهر یکشنبه در پایان ارائه آمار روزانه کرونا، به ارزیابی بیماری کووید ۱۹ در یکی دیگر از استان‌ها پرداخت و گفت: در حال حاضر وضعیت ۱۸ شهرستان نارنجی است که ۱۰ شهرستان در استان مازندران قرار دارند.

وی افزود: به رغم روند کاهشی در موارد بستری و مرگ و میر بیماران کرونایی طی هفته گذشته در استان مازندران، اما شاخص‌ها در این استان به میزان قابل توجهی بالاتر از میانگین کشوری است و وضعیت بیماری در اغلب شهرستان‌های مازندران، ناپایدار و شکننده است.

لاری با تاکید بر اینکه هرگونه سهل‌انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌تواند وضعیت بیماری را در استان مازندران سخت‌تر کند، تصریح کرد: متأسفانه مازندران از جمله استان‌هایی است که با کمترین میزان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کند و با توجه به ارتباطات اجتماعی گسترده در مناطق روستایی شمال کشور، لزوم پرهیز از هرگونه دید و بازدید و برپایی دورهمی‌های خانوادگی در مناطق روستایی استان، بسیار حائز اهمیت است.

به گفته سخنگوی وزارت بهداشت، حضور تیم‌های بیماریابی در معابر شلوغ و پرتردد استان مازندران و همچنین غربالگری، انجام تست‌های گسترده رپید و مراقبت‌های منزل به منزل و محله به محله در قالب طرح شهید سلیمانی با تلاش شبانه روزی همکاران استانی، هلال احمر و بسیج در حال انجام است.

وی افزود: امیدواریم مردم مازندران با رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به خصوص پرهیز از دورهمی‌ها و خودداری از هرگونه ملاقات‌های محلی در مناطق روستایی، شاهد توقف روند نگران کننده شیوع بیماری در این استان باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر