۱۴ دی ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۲۱۴۳
معاون وزیر بهداشت درخصوص برخی شبهات مطرح شده در فضای مجازی درباره واکسن کرونا توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش پایداری ملی به نقل از فارس، علیرضا رئیسی معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره وضعیت افرادی که واکسن ایرانی کرونا روی آنها تست شده است گفت: واکسن ایرانی روی سه نفر تزریق شد و خوشبختانه حال عمومی این افراد خوب است.

وی در پاسخ به برخی شایعه سازی‌ها درباره تزریق آب مقطر به داوطلبان گفت: کشور ایران سابقه صدساله در حوزه واکسن سازی دارد و واکسن کرونا نیز مانند سایر واکسن‌هایی است که در کشور ما ساخته شده است، جالب است وقتی کشورهایی مثل روسیه، چین و هند واکسن تولید می‌کنند و آزمایش انسانی را شروع می‌کنند کسی نمی‌گوید که تزریق و تولید این واکسن‌ها جنبه تبلیغاتی داشته است! اما با تولید واکسن ایرانی عده‌ای شروع به جوسازی کردند. اگر به ما بگویند یک ایرانی رئیس ناسا شد یا یک ایرانی در یک دانشگاه درجه یک اروپایی رتبه برتر کسب کرد باور می‌کنیم اما وقتی بگویند در کشور واکسشن تولید شد برخی باور نمی‌کنند!

وی در پاسخ به پرسشی درباره تاثیر آلودگی هوا در انتشار ویروس کرونا گفت: آلودگی هوا در انتشار ویروس نقشی ندارد اما ممکن است 8 الی 9 درصد میزان مرگ و میر افراد مبتلا به کرونا را بالاتر ببرد.

رئیسی افزود: دوز بعدی واکسن 14 روز بعد تزریق می‌شود و 28 روز بعد نیز نتایج آن بررسی می‌شود و امیدواریم در بهار شاهد نتایج مثبت و تزریق این واکسن بر روی افراد بیشتری باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر